SK CZ EN

DOVOLENÁ V OBYTŇÁKU: JAK SE NA NI POJISTIT?

Publikované dňa: 24. 7. 2024 9:20 FinGO

Správně nastavená pojistka pro obytný vůz či karavan může ušetřit majitelům mnoho starostí i peněz. Experti radí nepodcenit ocenění vnitřního vybavení, připojištění převážených věcí a kvalitní asistenční služby – zejména při cestách do zahraničí.

Pro majitele obytného vozu či karavanu je před cestou klíčové nepodcenit správné nastavení pojistky: „Žádosti o proplacení škod jsou nejčastěji zamítnuty v případech, kdy se klient proti danému riziku předem nepojistil. Při sjednávání proto doporučujeme myslet na konkrétní situace, které mohou na cestě nastat,“ upozorňuje Irena Jakobová, pojišťovací specialistka ze společnosti FinGO.

Existují však i situace, ve kterých pojišťovna peníze nevyplatí, ačkoliv je pojistka sjednána řádně: „Do této kategorie určitě patří zjištěný alkohol či užití návykové látky u řidiče. Člověk také může být pojištěn proti krádežím věcí uvnitř vozu, avšak některé pojišťovny mají výluku pro krádeže mezi desátou hodinou večerní a osmou ranní. Pojistka se pak na ně z tohoto důvodu nevztahuje,“ vysvětluje Irena Jakobová.

Odborníci také upozorňují na důležitost správného ocenění nejen samotného vozidla, ale i jeho vybavení. U novějších vozů lze vycházet z faktury, u starších je vhodné pořídit podrobnou fotodokumentaci interiéru. Opomenout by majitelé obytných vozidel neměli ani připojištění převážených věcí a kvalitní asistenční služby, zejména při cestách do zahraničí: „Odtah nepojízdného karavanu či obytného vozu v zahraničí vyjde velmi draho. Vysoké náklady mohou vzniknout i v případě, že vůz po nehodě není obyvatelný. Proto doporučujeme sjednat rozšířenou asistenci s dostatečným limitem,“ radí Irena Jakobová.

Při sjednávání pojištění obytného vozu či karavanu je také důležité rozlišovat mezi povinným ručením a havarijním pojištěním: „Zatímco karavan je připojen k druhému vozidlu, obytný vůz je považován za jeden celek s vlastním pohonem. U obou typů je nezbytné mít sjednané povinné ručení, tedy pro karavan samostatné. To pak kryje škody způsobené provozem vozidla třetím osobám. Havarijní pojištění řidiče chrání před výdaji způsobenými zejména havárií, ale může obsahovat i ochranu proti vandalismu či živelní události,“ uzavírá Irena Jakobová.

Prílohy

Obrázky
FinGO_Karavan_L.jpg
FinGO_Karavan_L.jpg
FinGO_Karavan_S.jpg
FinGO_Karavan_S.jpg
Súčasní klienti
Referenční klienti
Crest Praha
Ostrovní 126/30, 110 00 Praha 1
tel.: +420 731 613 608
e-mail: zobrazit
ID datové schránky: 2t9dhvu
Crest Ostrava
Tovární 537/8, 709 00 Ostrava–Mariánské Hory
tel.: +420 596 620 435 – 6
e-mail: zobrazit
ID datové schránky: tk7wthy
Crest Bratislava
Murgašova 3, 811 04 Bratislava
tel.: +421 904 283 825
e-mail: zobrazit
 
Sme členom Asociácie
Public Relations Agentúr (APRA)
od 28. júna 2005.
Sme držiteľom CERTIFIKÁTU CMS 3
(Consultancy Management Standard)
od 13. decembra 2007.
Jsme členem celosvětové sítě
PR agentur IPRN od března 2007.
Tuto organizaci reprezentujeme
v České republice a na Slovensku.