„Primárním cílem této inovace bylo odstranění negativního dopadu lidského faktoru, který často vedl k neefektivnímu využívání energie. Implementovali jsme například systémy, které automaticky vypínají nepotřebná zařízení mimo pracovní dobu a automatizované osvětlení, které se přizpůsobuje přítomnosti osob. Spotřebu energie optimalizují také inteligentní termostaty a systémy HVAC (Heating, Ventilation and Air Conditioning). Všechna tato opatření zajišťují kromě snížení energetické zátěže také redukci souvisejících emisí CO2,“ uvedl Pavel Lískovec, Branch Manager Loxone CZ. 

Řešení Loxone přináší také větší komfort zaměstnancům. „Díky automatizovanému systému pro řízení větrání mají zaměstnanci vždy ty nejlepší podmínky pro práci. Systém například zajišťuje dostatečný přísun čerstvého vzduchu na základě vyhodnocení jeho aktuální kvality v místnosti a počtu přítomných osob. Opět však s ohledem na minimální spotřebu energie,“ doplnil Pavel Lískovec.

Podle Evropské komise jsou budovy zodpovědné za 40 % spotřeby energie. Jedním z efektivních řešení, které může tuto spotřebu snížit až o polovinu, je monitoring energií, tedy spolehlivé měření a sběr přesných dat. Do pilotních prodejen O2 byl pro tyto účely instalován centralizovaný systém, který kromě monitoringu řídí spotřebu energie v reálném čase a zajišťuje tak optimální energetickou účinnost. O2 využívá také aplikaci, díky které může veškeré energetické toky sledovat a řídit.

„Když jsme řešili v prodejnách teplotu vzduchu, aby měli zaměstnanci ideální podmínky pro práci, bylo někdy nutné povolat na místo technika, který situaci prověřil a vše nastavil. To však bylo zbytečně časově i finančně nákladné. Nyní díky dálkovému monitorování a ovládaní od Loxone můžeme pomocí jednoduché aplikace sledovat vše důležité v reálném čase a na jednom místě. To nám šetří čas i náklady za výjezdy techniků a především – jsme schopni efektivně reagovat na potřeby zaměstnanců. Řešení Loxone má intuitivní ovládání a s minimálním zaškolením ho zvládne obsloužit každý. Zjednodušení každodenní práce vidím i v automatizaci. Například v zasedací místnosti stačí jen zvolit režim “porada“ a ten sám upraví osvětlení nebo zapne TV. Velkou výhodou je také centrální zapínání a vypínání prodejny, které může fungovat zcela automaticky podle nastaveného režimu provozní doby. Zaměstnanec, který přijde na směnu dokáže s pomocí jediného tlačítka připravit prodejnu k otevření,“ uvedl Aleš Dvořák, retail customer care manager O2.

Implementaci chytrého řízení Loxone realizovala v prodejnách O2 společnost Novatec Sicherheitstechnik s.r.o. „Řešení Loxone je uživatelsky pohodlné s intuitivním ovládáním a zvládne jej obsloužit každý zaměstnanec bez školení,“ dodal Josef Purnoch, obchodní manažer společnosti.