Praha, 1. srpna 2024 – S ohledem na zahraniční trendy i vysokou loajalitu svých zaměstnanců se skupina Realism rozhodla přistoupit k zavedení neomezené dovolené. Tento koncept, jenž lidem umožňuje lépe si organizovat pracovní a soukromý život, podle developera přinesl větší spokojenost, produktivitu i rozvoj zaměstnanců a tím i růst celé společnosti. „Naše firemní kultura je založená na svobodě a cílevědomosti, na důvěře a na společných cílech. Svoboda zároveň lidem dává silný pocit odpovědnosti a vědomí, že každý z nás má svůj život a své výsledky především ve svých rukou, ale zároveň že bez týmové práce a vzájemné vstřícnosti nemohu ničeho dosáhnout a žít tak, jak si přejí. Vede i k větší efektivitě, protože dobře a svižně odvedená práce znamená více volna. Neměli jsme obavy, že by u nás systém neomezené dovolené nefungoval, a poslední dva roky naše očekávání ještě daleko předčily,“ uvádí majitel skupiny Realism Martin Hubinger.
Pracovní doba je dle slov Martina Hubingera dána potřebou, nikoliv přesným časem příchodu a odchodu. Stejně tak, jako mají jeho zaměstnanci možnost zvolit si čas práce, umožňuje vybrat si i místo, odkud budou pracovat. Rovněž termín a délku dovolené nechává čistě na vlastním rozhodnutí pracovníků. Podle českého zákoníku práce má zaměstnanec nárok na minimálně 160 hodin volna, což odpovídá 4 týdnům. Skupina Realism však všechny členy svého týmu vybízí k čerpání co největšího množství volných dnů.
Benefit nabývá platnosti po uplynutí tříměsíční zkušební doby. Vážou se k němu samozřejmě určitá pravidla, jak vysvětluje majitel skupiny Realism: „Každý svou volbu musí podřídit tomu, aby neměla negativní dopad na plnění vlastních úkolů a také aby negativně neovlivnila chod týmu a firmy. Všichni kolegové jsou ovšem inteligentní dospělí lidé a nedovedu si představit, že má kdokoliv jiný vyhodnotit, zda je jejich práce ve stavu, kdy si volno vzít mohou, nebo kdy by to naopak projektům uškodilo. Toto ví každý sám nejlépe, a proto každý sám za sebe rozhoduje.“
Za průkopníka neomezené dovolené se považuje brazilský podnik Semco, který si v 60. – 80. letech 20. století vybudoval dominantní postavení mimo jiné v námořnickém průmyslu. Tento benefit si později začaly přisvojovat technologické společnosti z oblasti Silicon Valley, odkud se dál rozšířil po USA a později do Evropy. V posledních pár letech se tento fenomén začíná rozvíjet i v tuzemsku. Kroky globálních společností, například Netflix nebo LinkedIn, u nás kromě skupiny Realism zatím následovaly některé pojišťovny, IT firmy či start-upy věnující se digitalizaci a novým technologiím – a jejich zprávy hovoří o pozitivních zkušenostech s tímto benefitem.
Dalším obohacením zaměstnaneckých výhod se stalo přijetí moderního konceptu firemního vzdělávání. „Kultura svobody, důvěry a osobní odpovědnosti se promítá do každodenního fungování, a tedy pochopitelně i do firemních benefitů. Vzdělávání je nedílnou součástí našeho osobního a profesního růstu a také klíčovou investicí do naší budoucnosti. Věříme, že základním prvkem úspěchu naší firmy nejsou jen naše stávající znalosti a zkušenosti, ale také neustálé zdokonalování a učení se novým věcem. O to více to platí dnes, ve světě neustálých změn a výzev,” říká Martin Hubinger.
Kromě vstupního kurzu, kterým projde každý nový člen týmu krátce po svém nástupu a je klíčovým prvkem integračního procesu, mají zaměstnanci možnosti navštěvovat individuální vzdělávací programy. Pravidla na výběr kurzu či jiné formy vzdělávání nebo osobního rozvoje, počet navštívených školení za rok, stejně tak jako konkrétní finanční omezení v zásadě neexistují. Platí jediná zásada, že zvolená forma vzdělávání nesmí ohrozit fungování týmu, ani výrazně omezit výkon práce. „Princip je opravdu jednoduchý. Kurz si vyberete, zaplatíte a po jeho absolvování následně přednesete svému přímému nadřízenému, v čem byl dobrý, co jste se v něm naučil, co přinesl vám i celému týmu. Nadřízený pak posoudí, zda firma náklady uhradí. Stěžejní myšlenkou tohoto přístupu je, aby každý z nás odpovědně vybíral vzdělání, které chce absolvovat i s vědomím rizika, že mu jej firma neproplatí. Je to důkaz víry v prospěšnost vzdělání pro vaší práci, a tedy i pro celou naší společnost, a zároveň příležitost převzít část odpovědnosti za potenciálně špatné rozhodnutí a špatně vynaložené peníze,” komentuje majitel skupiny Realism a doplňuje: „Podporujeme také samozřejmě skupinové vzdělání, kdy se může na všeobecné kurzy zaměřené na tzv. ,měkké dovednosti´(jako jsou kreativita, prezentační dovednosti, veřejné vystupování či spolupráce) nebo na ,dovednosti budoucnosti´(např. oblast umělé inteligence), přihlásit klidně celý tým dohromady. V neposlední řadě může jít o vnitrofiremní vzdělávání na téma, které si připraví jeden či skupina kolegů pro ostatní členy týmu.“
POZNÁMKA PRO EDITORY
„ISMUS nelze vykládat čistě jako soubor uměleckých směrů. Je to v první řadě komplex individuálních způsobů smýšlení, filozofických východisek a společenských postojů. Projekty pod značkou Realism reprezentují zcela unikátní a individuální ISMUS. Souhrn rysů a vlastností, se kterým se nemusí ztotožnit všichni, ale ti, kteří ano, pro ty to bude to REAL, to pravé. Stejně jako je jediný a pravý jejich život samotný.
Z těchto úvah a názorů plyne způsob, jakým tvoříme naše projekty a pro jaké klienty a partnery zde jsme.“
Developerská skupina Realism [výslovnost: ˈrɪəˌlɪzəm] (dříve T.E) se soustředí na realizaci osobitých projektů odrážejících specifický životní styl svých obyvatel či uživatelů. Značka Realism zastřešuje skrze činnost specializovaných společností hned čtyři segmenty realitního byznysu – development pozemků a projektový management, realizaci staveb, investice do nemovitostí a asset management. Cílem je pokrývat všechna hlavní odvětví nemovitostního trhu a poskytovat tak kompletní servis – od investice přes přípravu projektu a řízení stavby až po následnou správu portfolia.
Skupina Realism dosud zrealizovala projekty Barrandovská zahrada, Truhlárna, Milhouse, Sakura a Bleriot. Formou prodeje projektu v různých fázích rozpracovanosti dokončila například projekt Barrandez-vous a několik dalších rozsáhlých rezidenčních projektů v Praze. Sakura je první rezidencí v Česku pracující s principem visutých zahrad. Byla nominována mezi šest finalistů kategorie Project of the Future v rámci světově největší architektonické soutěže WAN Awards. Zařadila se také mezi šestnáct nejlepších staveb světa v kategorii Residential – Future Project mezinárodní soutěže World Architecture Festival. Dalším úspěšným projektem skupiny Realism je rezidence Truhlárna, která se stala vítězem v kategorii Rezidenční projekty menšího rozsahu soutěže Best of Realty 2018. V ročníku 2019 developer prvenství obhájil s rezidencí Barrandovská zahrada a v následujícím roce s projektem Sakura získal třetí místo v kategorii projektů většího rozsahu.
Skupina aktuálně rozvíjí několik projektů v Praze, Středočeském kraji, na Šumavě a v Českém Švýcarsku. Pracuje také na nových akvizicích. Ve střednědobém horizontu plánuje expanzi do zahraničí.
Více informací naleznete na webových stránkách www.realism.cz a na tiskovém středisku www.crestcom.cz.
Pro další informace se prosím obraťte na:
Crest Communications
Marcela Kukaňová
+420 731 613 618
Realism
Adéla Cirmaciu
+420 721 522 216