„Všichni z vlastní zkušenosti určitě známe situaci končící větou – pošli mi QR kód nebo svoje číslo účtu, abych ti mohla poslat peníze. Ne každý si však svoje číslo účtu pamatuje, ale vlastní telefonní číslo zná snad úplně každý. Mám proto obrovskou radost, že se nám společně s dalšími bankami podařilo pod hlavičkou České bankovní asociace pro klienty spustit dlouho očekávanou službu Platba na kontakt,“ říká Monika Truchliková, manažerka týmu platebních metod Komerční banky a dodává: „Česká republika není jedinou zemí, kde byla podobná služba vyvinuta. Ve Švýcarsku například funguje služba TWINT, kterou využívají přibližně 4 milióny klientů. Z praxe v zahraničí vidíme, že je tento typ platebních služeb velmi populární a myslím si, že si Platbu na kontakt oblíbí i Češi.“

Jak Platba na kontakt funguje

Platbu na kontakt klient snadno odešle v mobilních aplikacích KB+ a Mobilní banka. Ve formuláři Platba vybere telefonní kontakt toho, komu chce poslat peníze. Zkontroluje jméno a příjemní příjemce, který je pod vybraným telefonním číslem registrován. Platbu na kontakt lze posílat nejen klientům KB, ale i příjemcům v jiné bance, která je do služby zapojena. Pokud chce klient Platby na kontakt přijímat, je nutné se registrovat v některé z výše uvedených aplikací banky.

Jak probíhá registrace

Registrace do služby je dostupná pro fyzické osoby občany a fyzické osoby podnikatele. Jednorázovým kódem zaslaným na klientovo telefonní číslo banka ověří, že jej má skutečně ve svém držení. Následně si klient vybere číslo účtu, se kterým chce telefonní číslo spárovat. Po standardní autorizaci banka zapíše telefonní číslo a číslo účtu do registru vedeného ČNB. Aktuálně jde propojit telefonního číslo a číslo účtu, v budoucnu by banka ráda rozšířila službu o možnost dalších identifikátorů, např. emailu.

Tomáš Zavoral

tomas_zavoral@kb.cz

731 493 296

Šárka Nevoralová

sarka_nevoralova@kb.cz

734 236 325

Michal Teubner

michal_teubner@kb.cz

606 653 219