„Zatímco v minulých letech si pojištění storna zájezdu ke svému cestovnímu pojištění uzavíralo pouze malé procento klientů, u nového cestovního pojištění, ač je ještě brzy na detailní hodnocení, je již dnes zřejmé, že jejich počet narůstá. A výrazně se zvyšuje i podíl těch, kteří si sjednávají 100% storno, pouze pětina klientů si zvolila 20% spoluúčast. Motivací k výběru pojištění bez spoluúčasti bývají vysoké náklady na cestování, které by přišly nazmar, ale i velmi příznivá cena připojištění, kterou vycházíme vstříc zejména rodinám s dětmi, u nichž je plánovaný odjezd na dovolenou nejčastěji ohrožen. Ale zkomplikovat se může jakémukoliv klientovi bez ohledu na věk,“ uvedla produktová manažerka cestovního pojištění KB Pojišťovny Gabriela Trojanová.

KB Pojišťovna je letos nejen levnější, aktuálně klienti za 100% krytí stornopoplatků zaplatí
2,1 % z ceny zájezdu, s 20% spoluúčastí jen 1,49 %, ale benevolentnější je i co se týče termínu sjednání pojištění storna k cestovním službám. „U dlouhodobě předem nasmlouvaných zájezdů stačí storno pojistit nejpozději 60 dní před plánovaným odjezdem. Při sjednání zájezdu méně než týden před odjezdem, musí být storno pojištění sjednáno v den objednání. V ostatních případech stačí sjednat do 3 dnů po závazném objednání služby,” doplňuje Gabriela Trojanová s tím, že storno lze sjednat jak pro zájezdy od cestovních kanceláří, tak i na cesty po vlastní ose, kdy si klient kupuje letenky a ubytování sám.

Ceny zájezdů a cestovních služeb, které si klienti pojištěním storna u KB Pojišťovny chrání, jsou značně rozdílné a aktuálně se pohybují od 25 tisíc do 160 tisíc korun. Důvodů k uplatnění nároku na pojistné plnění u nich je několik. Tím nejčastějším je, že někdo z pojištěných členů rodiny onemocní nebo se zraní a ošetřující lékař nedoporučí ze zdravotních důvodů odcestovat. Týká se i osoby blízké, pokud by byla hospitalizována na více dnů nebo pokud by pojištěný musel o ni po propuštění z nemocnice pečovat.

Důvodem je také vážné poškození bydliště po řádění živlů anebo zlodějů se škodou nad 200 tisíc korun a samozřejmě i náhlé úmrtí některého z pojištěných nebo blízkých osob. Pokud k náhlému úmrtí dojde, vyplácí KB Pojišťovna vždy sto procent doložených stornopoplatků bez ohledu na to, jaká výše spoluúčasti byla sjednána ve smlouvě. „Také předvolání k soudu, které klient obdržel až poté, co si objednal a zaplatil zájezd, je argumentem k vyplacení pojistného plnění storna, stejně jako znásilnění oznámené orgánům činným v trestním řízení,“ vypočítává Gabriela Trojanová. Naopak se nevztahuje na případy, kdy cestovní služba byla zrušena z důvodu změny cestovního plánu, neobdržení víza nebo nemožnosti čerpat dovolenou.

KB Pojišťovna je obchodní značka, kterou Komerční pojišťovna, a.s., (poskytovatel produktu) používá k marketingové komunikaci.