„Ukazuje se, že pro mladé lidi je důchodový věk dalekou budoucností, o které nepřemýšlí. Jsou přesvědčeni, že mají spoustu času. Kampaň I love důchod jim připomíná, že pokud si chtějí v důchodu užívat hiking, rock climbing, surfing, partying, chill s rodinou nebo whatever budou chtít – slovy Just.iny, je potřeba se připravit a mít dostatečnou finanční rezervu. Naše kampaň na to slovníkem generace Z upozorňuje a poskytuje mladým lidem důležité informace, shrnuté na webu www.iloveduchod.cz, jak se na vlastní důchod připravit,“ říká Hana Kovářová, výkonná ředitelka pro Brand Strategy a Komunikaci Komerční banky.
Ústřední postavou kampaně je digitální influencerka Just.ina, která představuje budoucnost stáří. Ukazuje mladým lidem, že jejich důchod může být skvělý, plný zájmů – jen je potřeba se na něj připravit. Kdo začne v rozumném věku investovat, tomu postačí si průběžně odkládat menší částku. Nejenže mu odpadnou starosti s finančním zajištěním či stres ohledně věku odchodu do důchodu, ale bude mít i větší prostor dělat i v důchodu to, co ho skutečně baví.
Na přípravě a realizaci kampaně se podílí více agentur. S konceptem a celkovým kreativním pojetím přišla agentura Momentum Czech Republic, za komunikaci na sociálních sítích zodpovídá Fuse, mediální plánování má na starost PHD Media a mediální podporu projektu zajišťuje Crest Communications. V rámci kampaně spolupracuje KB Penzijní společnost také s influencery.
Komunikace odstartovala inkognito „HATE“ fází. Od 1. do 10. dubna se po celé republice objevily vizuály s provokativním prohlášením “I HATE DUCHOD" a směřovaly diváky na web ihateduchod.cz, který odpočítával čas do další, hlavní fáze „LOVE DŮCHOD“. Tuto fázi doprovázelo spuštění nového webu www.ilovedůchod.cz a instagramového účtu iloveduchod.
Aktivační kampaň “LOVE” se nese již v konverzačním tónu její hlavní komunikace probíhá od půlky dubna do konce června online a na sociálních sítích pod leitmotivem "Pořád to budeš ty!" Hlavní hrdinka kampaně, digitální Just.ina reprezentující budoucnost stáří, vyzývá mladé lidi, aby změnili nastavení mysli a začali o důchodu přemýšlet pozitivně. Téma českého důchodu zpracovává mladým jazykem a vysvětluje, že důchod může být skvělý, pokud se na něj připravíte včas.
„Cílem celé komunikace je vyvolat debatu o vnímání důchodů mladými lidmi, bořit stereotypy a vytvářet o tomto tématu nové představy. Využíváme proto jazyk naší cílové skupiny, zvolili jsme konverzační cestu s nábojem. Chceme být kontroverzní a dát mladým lidem hlas. Přinášíme tak pozitivní obsah související s pojetím důchodu a s ním spojení generací, aby společně vytvářely budoucnost stáří,“ dodává ke kampani Creative Director Rado Jankovič z Momentum Czech Republic.
Video hlavního spotu Just.iny bořící svým tancem zavedené mýty a představy o životě v důchodu se natáčelo v Kongresovém centru Praha. Režie hlavního spotu se ujal Jiří Horuta a produkci zajišťovala produkční společnosti Procoma a AD Kolektiv. Motion Capture produkci Just.iny byla připravena ve spolupráci s Dont Panic.
Kdo je Just.ina?
„Jmenuji se Just.ina, jsem virtuální podoba budoucího stáří. Můj důchod je parádní a ten váš může být taky. Jen se na něj musíte dobře a včas připravit. Spousta mladých lidí si myslí, že důchodem život v podstatě končí. Typický český stereotyp! To je ale naprostá hloupost. S důchodem nic nekončí a já Ti to ukážu! Pořád to budeš Ty, Tvůj live style až do konce života. Začni zlehka, změň svůj pohled na věc. Jsem ready Ti s tím pomoci, přidej se na světlou stranu…“
Šárka Nevoralová Tisková mluvčí Skupiny KB 734 236 325 |
Veronika Ďuranová Komunikace KB PS 725 831 849 |