Díky polednímu menu chodí Češi na oběd do restaurace nejvíce v Evropě
Polední menu na Moravě stojí v průměru 117,20 Kč. V Čechách více, 122,80 Kč, přesto Češi více využívají možnosti zajít si do restaurace nebo si jídlo objednat než Moravané, kteří se častěji přiklání k domácí přípravě oběda. Takovéto formě poledního občerstvení dává přednost 41 % zaměstnanců na Moravě. V Moravskoslezském i Zlínském kraji je to přesně polovina všech dotazovaných. I proto firmy často nabízí možnost obědvat v odpočinkových firemních místnostech. Tomuto novodobému trendu stravování o polední pauze s ať už doma připraveným, koupeným nebo dovezeným obědem dává přednost 30 % Moravanů a 31 % Čechů.
Průzkum řeší i faktor výběru oběda podle nutriční kvality jídel. Vyplývá z něho, že pro čím dál více z nich je to stále aktuálnější téma (v Čechách 46 % a na Moravě 39 % dotazovaných strávníků). Zajímavé určitě je, že pro 29 % Moravanů ovlivňuje výběr poledního menu i velikost porce.
To, že má výběr jídla vliv nejen na výkonnost, produktivitu, efektivitu ale i zdravotní stav je vcelku nasnadě, proto je pravidelné stravování důležitou součástí dne. Obědovou pauzu si v České republice dopřává denně téměř 70 % zaměstnanců bez ohledu na region.
Kam zajít na zdravý oběd?
Jak vyplývá z průzkumu, výběr správných potravin a nutričně vyváženého oběda, je důležitý pro čím dál více zaměstnanců. Průvodcem jim může být program FOOD od společnosti EDENRED, díky kterému se mohou zaměstnanci lépe zorientovat v tom, která restaurace takovou nabídku poskytuje. Síť restaurací FOOD nabízí zdravá a vyvážená jídla, která splňují kritéria programu. Restaurace jsou snadno poznat podle samolepky na vstupních dveřích. Seznam všech více než 1 600 restaurací po celé České republice najdete ve vyhledávači partnerských provozoven na webových stránkách společnosti EDENRED.
Průměrná hodnota stravenek
Podle provozovatele sítě bio restaurací Rebio Ondřeje Korbičky zákazníci v Jihomoravském kraji nejčastěji platí stravenkou v rozmezí nominální hodnoty 80 - 100 Kč. Tomu se majitelé restaurací v tomto regionu snaží vyhovět a na základě toho upravují skladbu obědového menu tak, aby bylo cenově přijatelné. Přesto za jídlo uvařené z kvalitních surovin si dnes lidé rádi připlatí. Tvrdí to 47 % zaměstnanců v Jihomoravském kraji, 44 % v Moravskoslezském kraji, 38 % ve Zlínském kraji a 56 % v Olomouckém kraji. A že je to zvyšující se trend, který potvrzuje průzkum FOOD vyplývá i z meziročních srovnání těchto průzkumů.
„Je to hlavně o dlouhodobém zlepšování kvality a vaření z kvalitních surovin. Pokud člověk dostane stejně či více kvalitní jídlo, než si uvaří sám, bude ho to motivovat k tomu si raději jídlo koupit," říká Ondřej Korbička.
Přestože průměrná hodnota stravenek nepokryje vždy celou částku za obědové menu, tak pokud to odpovídá naší představě o kvalitním stravování, je čím dál více lidí v aktivním věku ochotno ji zaplatit. A to potvrzuje i pan Korbička. „Nabízíme obědové menu za 139 Kč, které zahrnuje polévku, hlavní jídlo, salát, zákusek a kusovou specialitu a navzdory tomu, že cena menu převyšuje nominální hodnotu stravenky, jsou lidé ochotni to zaplatit," dodává provozovatel bio restarací Rebio.
Od roku 2015 je zaznamenán nárůst tržeb v restauracích FOOD o 43 %
Více informací naleznete na: www.edenred.cz
Společnost Edenred je celosvětovou jedničkou v platebních řešeních v oblasti zaměstnaneckých benefitů. Propojuje 830 tisíc klientů z řad firem a veřejných institucí, 47 milionů uživatelů z řad zaměstnanců a 1,7 milionu partnerů z řad obchodníků ve 45 zemích. V roce 2018 díky své globální technologické platformě skupina Edenred zpracovala 2,5 miliardy transakcí provedených zejména prostřednictvím mobilních aplikací, on-line platforem a karet, přičemž jejich celkový objem převýšil 28 miliard eur.
Na 8 500 pracovníků skupiny se zasazuje o zlepšování života zaměstnanců, zvyšování výkonnosti podniků i růst obratu obchodníků, a to prostřednictvím tří hlavních oblastí činnosti:
- zaměstnanecké výhody (výživa, stravování, spokojenost, volný čas, kultura, osobní služby);
- řešení profesionální mobility (palivo, mýtné, údržba, služební cesty);
- doplňková řešení: služby korporátních plateb (virtuální platební karty, identifikované bankovní převody, dodavatelské platby), incentivy a odměny (dárkové platformy a karty, motivační programy) a veřejné sociální služby.
Akcie společnosti jsou kotovány na burze Euronext Paris a jsou součástí indexu CAC Next 20, FTSE4Good, DJSI Europe a MSCI Europe.
Loga a další obchodní značky a názvy uvedené v této tiskové zprávě jsou ochranné známky společnosti Edenred, S.A., jejích dceřiných společností či třetích stran. Jejich používání k obchodním účelům bez předchozího souhlasu majitelů je zakázáno.
▬▬
KONTAKTY
Kontakt pro média
Crest Communications a.s.
Michaela Janoušková
Account Manager
GSM: +420 778 543 041
e-mail: michaela.janouskova@crestcom.cz
www.crestcom.cz
Marie Petrovová
Account Executive
GSM: +420 778 412 121
e-mail: marie.petrovova@crestcom.cz
www.crestcom.cz
Edenred CZ
Daniela Pedret
+420 737 269 674
daniela.pedret@edenred.com
www.edenred.com