Výroba ve Sviadnově – česká stopa ve světovém projektu
Technici ze sviadnovského závodu Huisman strávili na přípravě výrobní dokumentace k těmto jeřábům přibližně 23 000 hodin. Jejich úkolem bylo nejen navrhnout, ale také zajistit vyrobitelnost, přepravitelnost a funkčnost všech komponentů. „Celkově jsme zpracovali 2 848 položek pro každý z jeřábů. Bylo klíčové zajistit, aby každý díl přesně zapadl do komplexní struktury a byl zároveň bezpečně přepravitelný,“ vzpomíná Robert Muroň, Engineering Manager ze závodu Huisman Czech Republic.
I přesto, že to původně nebylo v plánu, část výroby se nakonec přesunula přímo do Sviadnova, kde se vyrábělo 14 kontejnerů pro elektrokabinety, části příhradových konstrukcí ramene jeřábu a navijáky. „Tato výroba zahrnovala přibližně 1 200 tun materiálu, přičemž jednotlivé části konstrukcí dosahovaly délky až 12 metrů,“ doplnil Robert Muroň.
Sleipnir stále v akci
Loď Sleipnir je i po letech provozu stále největším jeřábovým plavidlem na světě, schopným operovat v nejnáročnějších podmínkách. Jeho dva jeřáby, každý s nosností 10 000 tun, mají operační rádius až 48 metrů a při maximálním zdvihu dosahují výšky 210 metrů nad mořskou hladinou. Plavidlo s těmito jeřáby se nadále podílí na významných projektech, jako je například instalace konstrukcí pro větrné elektrárny v Severním moři.