POKLADNY BEZ POKLADNÍCH? V ČESKU VÝZNAMNĚ PŘIBÝVÁ SAMOOBSLUŽNÝCH POKLADEN

Publikované dňa: 12. 9. 2023 11:50 KB SmartPay

Zcela běžně už se setkáváme se samoobslužnými terminály od společnosti KB SmartPay, díky kterým můžeme na pokladnách zaplatit bez pomoci obsluhy. Najdou využití v každodenním životě a nově začínají být populární například i v oblasti elektromobility. Dokáží lidem ušetřit spoustu času, ale nesou také svá rizika.

„Nebojte se používat platební kartu na samoobslužných pokladnách. Je to takový internetový e-shop, akorát ve fyzickém světe, přičemž zboží je po zaplacení vydáno hned na místě. K chybě může dojít nanejvýš ze strany zákazníka, když provádí objednávku, ale k žádným specifickým podvodům nedochází a vše je zcela bezpečné,“ říká Tomáš Janout, bezpečnostní specialista KB SmartPay.

Skončila už éra nekonečných front v obchodě a na úřadech?

Se samoobslužnými terminály KB SmartPay se setkáváme prakticky denně, aniž bychom si to kolikrát uvědomovali. Nalezneme je již na zhruba čtyřech stovkách parkovišť, na více než dvou stech čerpacích stanic, v samoobslužných myčkách, u potravinových automatů nebo v samoobslužných prodejnách. Na nádražích si díky nim snadno zakoupíme jízdenky a lze přes ně platit zásilky u výdejových boxů. Své využití našly dokonce i ve státní službě. Samoobslužné terminály KB SmartPay můžeme najít i na úřadech a v jiných státních zařízeních, kde nám umožní zaplatit, co potřebujeme, aniž bychom se tísnili v dlouhých frontách, jak tomu bylo ještě před pár lety. V provozu už je jich skoro tisíc a jejich počet stále roste.

Lidé totiž stále častěji platí kartami. Jen za rok 2022 počet plateb u tuzemských obchodníků přesáhl dvě miliardy, což je značný nárust oproti zhruba miliardě a půl plateb v předchozím roce. I nadále roste oblíbenost placení mobilem nebo chytrými hodinkami pomocí technologie NFC a služeb jako cash back, kdy se zákazníkovi vrací nějaká část útraty zpátky na účet a v závěru tak může i něco ušetřit. Rutinní záležitosti každodenního života se totiž čím dál tím více usnadňují automatizací. V řetězci prodeje postupně odpadávají mezičlánky a zákazník se den ode dne stává nezávislejším. Samoobslužné terminály s jejich uplatněním mohou být alespoň částečnou odpovědí, jak snáze stíhat naše každodenní povinnosti.

Samoobslužné platební terminály přesto nejsou žádnou novinkou. S prvními terminály se lidé mohli setkat již před více než dekádou. Sotva si tehdy někdo uvědomoval, že je jednou budeme používat skoro na vše. Dnes už je lze využívat například i k charitativním účelům. Například v roce 2019 KB SmartPay ve spolupráci s hudební skupinou The Tap Tap představila pětimetrovou sochu Džonyho Macháčka, jednoho ze členů skupiny, ve které je zabudovaný terminál, na němž se dá zaplatit kartou a přispět na dobrou věc.


Rozvoj samoobslužných terminálů samozřejmě neprobíhal vždy úplně hladce. Zákazníci se někdy setkávali s tím, že po nich terminály vyžadovaly PIN i u plateb pod 500 Kč. S vydáním nové směrnice EU, takzvané PSD2, která má zajistit vyšší bezpečnost bezkontaktních plateb, by už ale k takovým situacím mělo docházet jen zřídka.

O společnosti KB SmartPay

KB SmartPay je obchodní značka společnosti Worldline Czech Republic, s.r.o. reprezentující na českém trhu alianci společnosti Worldline NV/SA a Komerční banky a. s. Společnost KB SmartPay obsluhuje v ČR více 25 000 zákazníků a provozuje více než 50 000 platebních terminálů a platebních bran. Více informací naleznete na webových stránkách www.kbsmartpay.cz.

Skupina Worldline

Skupina Worldline je evropským lídrem a zároveň čtvrtou největší společností na světě v oblasti platebních styku a transakčních služeb. Poskytuje trvale udržitelné služby nové generace a umožňuje tak svým zákazníkům nabídnout koncovým spotřebitelům inovativní a moderní řešení pro jejich potřeby. Společnost Worldline působí ve více než 50 zemích světa a zaměstnává více než 20 000 zaměstnanců. Více informací o skupině Worldline naleznete na www.worldline.com.

Kontakt pro média:

Crest Communications

Veronika Hášová

tel.: +420 737 230 060

e-mail: veronika.hasova@crestcom.cz

Prílohy

Obrázky
full_samoobsluznyTerminal1.jpg
full_samoobsluznyTerminal1.jpg
full_samoobsluznyTerminal2.jpg
full_samoobsluznyTerminal2.jpg
full_samoobsluznyTerminal3.jpg
full_samoobsluznyTerminal3.jpg
Súčasní klienti
Referenční klienti