CATHERINE YEUNG, FIDELITY INTERNATIONAL: REGULACE ČÍNSKÉHO KYBERPROSTORU OVLIVNÍ INVESTICE

Publikované dňa: 16. 9. 2021 10:16 FIDELITY INTERNATIONAL

Radost nad rozvojem čínského konkurenta Uberu, společnosti Didi, netrvala dlouho, protože Čínský úřad pro kybernetickou bezpečnost zakázal společnosti registrovat nové zákazníky. Úřad toto omezil z důvodů obav o bezpečnost při ukládání uživatelských dat ve společnosti Didi. Důsledky byly jasně viditelné na akciovém trhu: prudce klesl. Tituly, jako je tento, opět způsobují turbulence v čínském technologickém sektoru. Nejen o tomto tématu jsme si povídali s Catherine Yeung, investiční ředitelkou Fidelity International.

Čína začala v posledních měsících přísně regulovat technologické společnosti, včetně společností poskytujících online vzdělávání. Společnost Didi musela přestat nabízet svou aplikaci novým zákazníkům. Tencent musel dočasně zastavit nové registrace pro WeChat. Proč čínský úřad zabývající se kybernetickým prostorem přistoupil k těmto opatřením?
V posledních šesti až dvanácti měsících jsme v Číně zaznamenali zvýšení regulací (zejména v souvislosti s oblastí internetu). Společnosti, jako jsou poskytovatelé mobilních plateb, spotřebitelských financí a jiné z oblasti e-commerce, se staly terčem regulačních změn týkajících se především antimonopolních otázek a bezpečnosti dat. Obzvláště citlivé jsou vstupy na zahraniční burzu těch společností, které využívají data, což jsme mohli vidět v případě nedávné kotace společnosti Didi. Zdá se, že to pravděpodobně přiměje mnoho dalších společností vrátit se ke kotaci na pevninské Číně a v Hongkongu. Těžiště regulačních změn v oblasti internetu se týká antimonopolních opatření a bezpečnosti údajů, což jsou pravidla, která v mnoha ohledech zaostávají za ostatními zeměmi, pokud toto vnímáme jako základní "infrastrukturu".

Měli by investoři do čínských akcií v budoucnu více zohledňovat politické aspekty?
I když nemůžeme předvídat detaily každého politického kroku (jako například toho nedávného v oblasti vzdělávání), je důležité mít na paměti historický kontext a dlouhodobé cíle, které byly stanoveny. Čína má jasné priority týkající se hospodářského růstu, včetně opětovného zdvojnásobení HDP na obyvatele do roku 2035 - pro dosažení tohoto cíle je nezbytný zdravý a funkční soukromý sektor. Priority týkající se inovací také zřetelně rostou - mnoho společností v odvětvích, o nichž hovoříme, je nejen velkými zaměstnavateli a hybateli růstu, ale také strůjci inovací. Čína se také netají svými cíli v oblasti rozvoje kapitálových trhů a internacionalizace čínské měny (RMB). Je zřejmé, že svou roli musí sehrát vytvoření a rozvoj stabilního investičního prostředí - jak pro domácí, tak pro zahraniční investory.
Nejnovější změny v regulaci potvrzují náš názor, že je třeba sledovat směřování a provádění politik a tento faktor je třeba zohlednit v profilu rizik a výnosů při investování v Číně.

Obáváte se, že inovativní společnosti mohou kvůli přísnější regulaci opustit Čínu?
Ne, je to velmi nepravděpodobné, protože čínská vláda se především zaměřuje na inovace. Inovace jsou klíčovou prioritou mnoha odvětví a tento vývoj se pravděpodobně nezastaví.
Podle informačního listu fondu Fidelity International Greater China je Tencent druhým největším holdingem a je jen mírně podceněn. Co vás vede k optimismu navzdory novým regulacím pro čínské technologické společnosti?
Vládní regulace je v Číně stále a každý investor ji musí akceptovat a zahrnout do svého očekávání rizik a výnosů. Mnohé politické iniciativy se stále vyvíjejí a jistě mohou způsobovat nejistotu, proto je pro nás ve společnosti Fidelity klíčové zahrnout tento faktor do hodnocení dlouhodobých vyhlídek podniku. Vedle toho je důležité, jak jsou manažerské týmy podniků a jejich obchodní modely nastaveny na to, aby tyto měnící se politiky zvládly. Tencent je v Číně sociální sítí se silným networkingovým efektem. Pečlivě pěstuje a obohacuje uživatelské prostředí, což vede k růstu počtu uživatelů, stejně jako k delšímu strávenému času na síti. Vzhledem ke zpomalení růstu počtu uživatelů je pro čínský internetový průmysl i nadále klíčovým tématem monetizace. Společnost Tencent má podle našeho názoru i nadále velmi dobrou pozici z hlediska potenciálu monetizace díky svým uživatelům, kteří neustále lákají další.

Na jaře 2021 představila vláda svůj čtrnáctý pětiletý plán. Zaměřuje se na rozvoj technologického sektoru v Číně i na domácí spotřebu. Otevřelo vám to nové příležitosti? A kde?
Klíčovým tématem vládní strategie zůstává zaměření se na inovace a silnou domácí ekonomiku (taženou spotřebou zboží a služeb). Toto zaměření není ničím novým, ale naopak pokračováním toho, co jsme viděli po mnoho a mnoho let. Mnohé akcie v těchto segmentech (tj. biotechnologie, bigtech jména z oblasti elektronického obchodování atd.) investoři v loňském roce upřednostňovali, dokonce i v roce 2019. Díky korekci, kterou jsme letos zaznamenali, se však mnohé z těchto společností nyní obchodují za atraktivnější sumy. Ve skutečnosti, pokud jde o ocenění, jsme v současné době svědky toho, že se mnoho společností z technologických oblastí obchoduje na historicky nejnižších oceněních a s výraznými diskonty vůči globálně srovnatelným společnostem. Uvědomujeme si, že existuje potenciál pro změnu obchodních modelů, a v souladu s tím upravujeme svá očekávání ohledně úrovně monetizace některých společností směrem dolů. Přesto je ale investování především o poměru rizika a výnosu a ten se u mnoha jmen po nedávných pohybech jeví jako příznivý.

S akciemi jako Li Ning a China Mengniu Dairy investujete také do spotřebního sektoru. Je to dáno podporou tohoto sektoru, díky které tyto společnosti těží zejména při vnímání z perspektivy zdola nahoru?
Nejenže vidíme příznivé základy pro takové společnosti, ale podpora přichází prostřednictvím politického směřování a vývoje a změn u čínských spotřebitelů. V dnešní době již nejde jen o to, co spotřebitel kupuje, ale také proč a jak nakupuje své zboží a služby. V důsledku toho jsme nejen svědky pokračujícího trendu nakupování zboží online, ale v souvislosti s urbanizací a vyššími příjmy také vidíme, jak se rozehrává příběh prémiových značek nebo jak lokální značky získávají podíl na trhu.
Zrovna nedávno čínská státní rada zveřejnila svůj nový pětiletý Národní program pro fitness (2021-2025). Toto politické zaměření je výhodné pro společnosti vyrábějící sportovní oblečení, jako je Li Ning, navíc i společnosti jako Mengniu by mohly mít prospěch ze zvýšeného důrazu na sport, protože když se lidé věnují více aktivitám (zejména venku), mohlo by to potenciálně vést ke konzumaci zdravých nápojů, z čehož by profitovali lídři v oblasti prémiových produktů, což je právě tato společnost.

Proč jste v sektoru zdravotnictví nadváženi s akciemi, jako je Wuxi Biologics?
V Číně jsou před námi obrovské příležitosti pro inovace a modernizace ve zdravotnictví. Na straně poptávky máte velký domácí trh s velkým prostorem pro růst - jako druhý největší trh na světě je čínský trh příliš velký na to, abyste ho mohli ignorovat. Změny ve struktuře trhu od generických léků k inovativním lékům, od zdravotnických prostředků nižší třídy ke zdravotnickým prostředkům vyšší třídy, přinášejí obrovský komerční potenciál pro inovativní zdravotnické výrobky.
Pokud jde konkrétně o společnost Wuxi Biologics, ta má jako přední hráč v odvětví biofarmacie silnou pozici a vyjednávací sílu vůči dodavatelům/odběratelům. Nacházíme se také uprostřed několikaletého globálního nedostatku dodávek, což podporuje růst společnosti Wuxi Biologics.

Ve kterých odvětvích vidíte menší hodnotu a proč?
V současné době je v Číně výsledková sezóna, takže hledáme příležitosti, zejména tam, kde ocenění vypadá atraktivně. Vzhledem k zaměření se na dlouhodobá růstová témata, jako jsou inovace a rostoucí čínský spotřebitel, vidíme méně zajímavé příležitosti spíše ve starých čínských segmentech.

Pro více informací kontaktujte:

Eliška Krohová
Crest Communications, a.s.

Ostrovní 126/30
110 00 Praha 1
gsm: + 420 720 406 659
www.crestcom.cz
e-mail: eliska.krohova@crestcom.cz


Informace pro editory:
Fidelity International byla založena v roce 1969 a poskytuje investiční služby a produkty soukromým a institucionálním investorům. Od ostatních globálních investičních společností se liší zejména formou vlastnictví. Jedná o čistě privátní, soukromou společnost vlastněnou přímo členy zakládající rodiny a managementem firmy. Společnost klade veliký důraz na provádění podrobných analýz, na jejichž základě pak identifikují pro klienty nejvýhodnější investiční příležitosti. Její speciální týmy investičních analytiků a odborníků působí ve všech hlavních finančních centrech světa - v Londýně, Frankfurtu, Paříži, Hongkongu, Tokiu, Singapuru, Soulu, Dillí, Bombaji a v Sydney. V současné době administruje aktiva ve výši 87 mld. USD (assets under administration) a globálně pro klienty investovala 290 mld. USD ve 25 zemích napříč Evropou, Asií, Tichomořím, středním Východem a jižní Amerikou. V České republice Fidelity působí od roku 2012 a mezi její klienty patří celá řada významných institucionálních i privátních klientů, všechny významné banky, pojišťovny, finanční společnosti a nezávislí finanční poradci, kteří koncovým investorům zprostředkovávají investiční fondy této globální investiční společnosti.

Upozornění na rizika
Fidelity International zveřejňuje výhradně informace o produktech a všeobecné informace a neposkytuje žádné investiční doporučení. Z minulého vývoje hodnoty není možné odvodit prognózy budoucího vývoje. Investování do investičních fondů je spojené nejen s vysokými šancemi na výnos, ale i s vyššími riziky. Proto může například hodnota podílů investičních fondů kolísat a není zaručená. Na vývoj hodnoty mají kromě toho negativní vliv i individuální náklady a poplatky. Investiční rozhodnutí by se mělo v každém případě opírat o informace důležité pro investory, nejnovější zprávy o hospodářských výsledcích a - pokud byla zveřejněná - o nejnovější půlroční zprávu. Tyto dokumenty tvoří jediný závazný základ pro nákup. Tyto dokumenty získáte bezplatně v pobočce FIL Investment Services GmbH, Kastanienhöhe 1, D-61476 Kronberg im Taunus, Německo, nebo v UniCredit Bank Austria AG, Vordere Zollamtstrasse 13, A-1030 Vídeň, nebo v UniCredit Bank Slovakia, a. s., Šancova 1/A, 813 33 Bratislava, nebo v Unicredit Bank Czech Republic, a. s., náměstí Republiky 3a, 111 21 Praha 1, nebo na adresách www.fidelity.at, www.fidelity.cz, www.fidelity.sk.

Vydává
FIL (Luxembourg) S.A. Zweigniederlassung Wien, Mariahilfer Straße 36, 1070 Vídeň, IČO: FN 374007
Fidelity, Fidelity International, logo Fidelity International a symbol F jsou registrované ochranné známky společnosti FIL Limited.

Notes to editors
Fidelity UCITS II ICAV is registered in Ireland pursuant to the Irish Collective Asset-management Vehicles Act 2015 and is authorised by the Central Bank of Ireland as a UCITS.
Fidelity only offers information on products and services and does not provide investment advice based on individual circumstances, other than when specifically stipulated by an appropriately authorised firm, in a formal communication with the client.
Fidelity International refers to the group of companies which form the global investment management organisation that provides information on products and services in designated jurisdictions outside of North America. This communication is not directed at, and must not be acted upon by persons inside the United States and is otherwise only directed at persons residing in jurisdictions where the relevant funds are authorised for distribution or where no such authorisation is required.
Unless otherwise stated all products and services are provided by Fidelity International, and all views expressed are those of Fidelity International. Fidelity, Fidelity International, the Fidelity International logo and F symbol are registered trademarks of FIL Limited.
We recommend that you obtain detailed information before taking any investment decision. Investments should be made on the basis of the current prospectus, the relevant supplement and KIID (key investor information document), which is available along with the current annual and semi-annual reports free of charge from our distributors, the entities listed below or from our European Service Centre in Luxembourg, FIL (Luxembourg) S.A. 2a, rue Albert Borschette BP 2174 L-1021 Luxembourg. Austria: Our Austrian paying agent UniCredit Bank Austria AG, Schottengasse 6-8, 1010 Vienna, Austria or on www.fidelity.at. Czech Republic: Our Paying agent UniCredit Bank Czech Republic a.s., Zeletavska 1525/1, 14092 Prag 4 - Michle, Czech Republic. The KIID is available in Czech language. France: FIL Gestion, authorised and supervised by the AMF (Autorité des Marchés Financiers) N°GP03-004, 29 rue de Berri, 75008 Paris. The document is available in French upon request. Germany: FIL Investment Services GmbH, Postfach 200237, 60606 Frankfurt/Main or www.fidelity.de. Hungary: Raiffeisen Zentralbank Österreich AG, Akademia u. 6, 1054 Budapest. The KIID is available in Hungarian language. Netherlands: FIL (Luxembourg) S.A., Netherlands Branch (registered with the AFM), World Trade Centre, Tower H, 6th Floor, Zuidplein 52, 1077 XV Amsterdam (tel. 0031 20 79 77 100). Poland: Our representative office in Poland or on www.fidelity.pl. The Additional Information for Investors is available upon request. Slovakia: Our paying agent UniCredit Bank Slovakia, a.s., Sancova 1/A 81333, Slovakia. The KIID is available in Slovak language.
Issued by: FIL (Luxembourg) S.A., authorised and supervised by the CSSF (Commission de
Surveillance du Secteur Financier) / FIL Gestion, authorised and supervised by the AMF (Autorité des Marchés Financiers) / FIL Investments Services GmbH.

Disclaimer
Fidelity only offers information on products and services and does not provide investment advice based on individual circumstances, other than when specifically stipulated by an appropriately authorised firm, in a formal communication with the client.
Fidelity International refers to the group of companies which form the global investment management organisation that provides information on products and services in designated jurisdictions outside of North America. This communication is not directed at, and must not be acted upon by persons inside the United States and is otherwise only directed at persons residing in jurisdictions where the relevant funds are authorised for distribution or where no such authorisation is required.
Unless otherwise stated all products and services are provided by Fidelity International, and all views expressed are those of Fidelity International. Fidelity, Fidelity International, the Fidelity International logo and F symbol are registered trademarks of FIL Limited.
Czech Republic: Investments should be made on the basis of the current prospectus and KIID (key investor information document), which is available along with the current annual and semi-annual reports free of charge from our distributors, from our European Service Centre in Luxembourg, FIL (Luxembourg) S.A. 2a, rue Albert Borschette BP 2174 L-1021 Luxembourg and from our paying agent UniCredit Bank Czech Republic a.s., Zeletavska 1525/1, 14092 Prague 4 - Michle, Czech Republic. The KIID is available in Czech language.

Súčasní klienti
Referenční klienti