OPTIMISMUS MANAŽERŮ FIREM JE LETOS NEJVYŠŠÍ OD ROKU 2014

Publikované dňa: 15. 3. 2017 14:37 FIDELITY INTERNATIONAL

Optimismus manažerů firem je letos nejvyšší od roku 2014 • Největší zlepšení sentimentu byla zaznamenána v regionech východní Evropa, Střední východ, Afrika, Latinská Amerika a Čína • Boom letos zaznamená odvětví IT, očekává se jeho průlom i do zemědělství, zpomalil sektor spotřebního zboží • Plných 39 % respondentů letos čeká pokles míry zadlužení podniků

Důvěra managementu největších světových firem dosáhla nejvyšší úrovně od roku 2014. Oproti loňským negativním hodnotám tak lze v roce 2017 pozorovat kladné výsledky. Vyplývá to z nového celosvětového průzkumu společnosti Fidelity International mezi 17 000 respondenty.

Největší zlepšení bylo zaznamenáno v regionu východní Evropa, Střední východ, Afrika a Latinská Amerika (EEMEA/LatAm), kde u hodnocení globálního sentimentu* využívaného společností Fidelity International došlo k nárůstu z hodnoty 2,7 na hodnotu 6,4.

Vzhledem k cyklickým silám projevujícím se napříč všemi regiony a sektory nyní dotázaní generální ředitelé považují poptávkou motivovaný růst za hlavní hnací sílu růstu zisků u svých firem, zatímco v loňském roce se spíše zaměřovali na nákladovou efektivitu. Přestože se hodně hovoří o narůstajícím globálním zadlužení, většina korporátů se i nadále těší přiměřenému nebo dobrému finančnímu zdraví. Plných 39 % respondentů dokonce letos čeká pokles míry zadlužení.

Toto globální cyklické zrychlení funguje jako „příliv, který zvedá všechny lodě". Oproti loňskému roku všechny regiony na ukazateli sentimentu společnosti Fidelity vykázaly pozitivní hodnoty, z čehož vyplývá, že korporátní podmínky se zlepšují všude. „Značná část světa v důsledku politických změn vydala novým směrem," konstatuje Martin Dropkin, ředitel pro výzkum oblasti Fixed Income společnosti Fidelity International, a říká: „cenová minima u ropy jsou již za námi a sektory i regiony citlivé na vývoj v oblasti ropy se odrazily od loňského dna a opět zaznamenávají růst. Tyto skutečnosti spolu s důkazy mírného růstu poptávky a pokračující inovaci napříč sektory zvyšují objem investic i aktivity, což se rovněž odráží v solidnějších makroekonomických datech. U firemních fundamentů tak obecně dochází ke zlepšení - a to ve všech regionech a odvětvích."

Poměrně překvapivě zaznamenali analytici Fidelity International klesající důvěru managementu v sektoru spotřebního zboží. „Výdaje se ve všech oblastech přesouvají z oblasti off-line do sféry on-line a narušují tak stávající obchodní modely, zesilují objem konkurence a snižují ziskové marže," říká Michael Sayers, ředitel akciového výzkumu společnosti Fidelity International. Odvětvím, které z daného trendu těží nejvíce, je podle podle něj IT. Analytici společnosti Fidelity tak očekávají stabilní nebo zvyšující se objem výdajů na IT napříč všemi sektory a regiony. „Pozice IT je jedinečná. Zatímco některé spotřebitelské trhy, například trh s chytrými telefony, jsou již poměrně vyspělé, před IT se stále otevírá značný prostor k průniku do jiných odvětví, například do průmyslu nebo zemědělství," řekl Sayers.

Přestože však jsou analytici společnosti Fidelity ohledně výhledu jednotlivých sektorů optimističtější než v minulých letech, upozorňují na možnost opětovného poklesu cen ropy nebo slabého růstu poptávky.

* Sentiment společnosti Fidelity je hodnocen na škále 1-10, kde hodnoty nižší než 5 označují ochlazení sentimentu a hodnoty vyšší než 5 pak oteplení sentimentu.

Plné znění výzkumu analytiků Fidelity International pro rok 2017, včetně tabulek a grafů, je k dispozici na Analyst Survey 2017.

O výzkumu analytiků Fidelity International

Každoroční výzkum analytiků společnosti Fidelity International pokrývá všechny regiony a sektory. Jeho cílem je identifikovat změny v rámci korporátních podmínek již v rané fázi a určit nové trendy a investiční příležitosti. Výzkum se opírá o zevrubnou obeznámenost analytiků společnosti Fidelity s příslušnými sektory a čerpá z poznatků získaných v četných rozhovorech s odpovědnými pracovníky firem. Analytici ve společnostech každoročně absolvují průměrně 17 tisíc setkání. Názory v rámci výzkumu tak odrážejí pohledy tisíců generálních ředitelů a dalších vedoucích pracovníků ze společností z celého světa. Společnost Fidelity International provedla výzkum prostřednictvím 146 analytiků v prosinci 2016.

Pro více informací kontaktujte:

Marcela Štefcová
Crest Communications, a.s.

Ostrovní 126/30
110 00 Praha 1
tel: +420 222 927 125
fax: +420 234 648 666
gsm: + 420 731 613 669
www.crestcom.cz
e-mail: marcela.stefcova@crestcom.cz

Informace pro editory:

Fidelity International byla založena v roce 1969 a poskytuje investiční služby a produkty soukromým a institucionálním investorům. Od ostatních globálních investičních společností se liší zejména formou vlastnictví. Jedná o čistě privátní, soukromou společnost vlastněnou přímo členy zakládající rodiny a managementem firmy. Společnost klade veliký důraz na provádění podrobných analýz, na jejichž základě pak identifikují pro klienty nejvýhodnější investiční příležitosti. Její speciální týmy investičních analytiků a odborníků působí ve všech hlavních finančních centrech světa - v Londýně, Frankfurtu, Paříži, Hong Kongu, Tokyu, Singapuru, Soulu, Delhi, Mumbai a v Sydney. V současné době administruje aktiva ve výši 87 mld USD (assets under administration) a globálně pro klienty nainvestovala 290 mld USD ve 25 zemích napříč Evropou, Asií, Tichomořím, středním Východem a jižní Amerikou. V České republice Fidelity působí od roku 2012 a mezi její klienty patří celá řada významných institucionálních i privátních klientů, všechny významné banky, pojišťovny, finanční společnosti a nezávislí finanční poradci, kteří koncovým investorům zprostředkovávají investiční fondy této globální investiční společnosti.

Upozornění na rizika

Fidelity International zveřejňuje výhradně informace o produktech a všeobecné informace a neposkytuje žádné investiční doporučení. Z minulého vývoje hodnoty není možné odvodit prognózy budoucího vývoje. Investování do investičních fondů je spojené nejen s vysokými šancemi na výnos, ale i s vyššími riziky. Proto může například hodnota podílů investičních fondů kolísat a není zaručená. Na vývoj hodnoty mají kromě toho negativní vliv i individuální náklady a poplatky. Investiční rozhodnutí by se mělo v každém případě opírat o informace důležité pro investory, nejnovější zprávy o hospodářských výsledcích a - pokud byla zveřejněná - nejnovější půlroční zprávu. Tyto dokumenty tvoří jediný závazný základ pro nákup. Tyto dokumenty získáte bezplatně v pobočce FIL Investment Services GmbH, Kastanienhöhe 1, D-61476 Kronberg im Taunus, Německo, nebo v UniCredit Bank Austria AG, Vordere Zollamtstrasse 13, A-1030 Vídeň, nebo v UniCredit Bank Slovakia, a. s., Šancova 1/A, 813 33 Bratislava, nebo v Unicredit Bank Czech Republic, a. s., náměstí Republiky 3a, 111 21 Praha 1, nebo na adresách www.fidelity.at, www.fidelity.cz, www.fidelity.sk.

Vydává

FIL (Luxembourg) S.A. Zweigniederlassung Wien, Mariahilfer Straße 36, 1070 Vídeň, IČO: FN 374007 Fidelity, Fidelity International, logo Fidelity International a symbol F jsou registrované ochranné známky společnosti FIL Limited.

Súčasní klienti
Referenční klienti