Aplikace PlanRadar umožnila lépe monitorovat vzniklé vady a opravy, zvýšit produktivitu práce a snížit počet návštěv na staveništi: Digitalizace stavebnictví je stále častějším tématem rezonujícím na tuzemském realitním trhu – ať už v souvislosti se zaváděním technologie BIM, která bude od roku 2024 povinná u všech nadlimitních veřejných zakázek, anebo novelou stavebního zákona, jenž má právě s využitím digitalizace vést k tolik potřebnému zrychlení stavebního řízení. Ovšem „impulsy“ k modernizaci českého stavebnictví přicházejí nejen shora od státní správy, ale také od progresivních developerů, architektů a projektantů, kteří spatřují benefity plynoucí z využívání moderních technologií každý den ve své praxi. Digitalizace vnitřních procesů během všech fází životního cyklu nemovitosti, tj. od plánování přes výstavbu až po následnou správu, totiž významně šetří jejich čas i peníze, a to prostřednictvím vyšší efektivity práce, nižší chybovosti a rychlé, transparentní komunikace. Své zkušenosti s jedním takovým PropTech řešením (z anglických slov property & technology) představuje Ing. arch. Marek Šnyrch, projektový manažer a CDE specialista společnosti DELTA Group ČR. Ta zajišťovala projektový management, řízení nákladů, technický dozor a koordinaci bezpečnosti práce v průběhu výstavby prémiové kancelářské budovy DOCK in Five v Praze 8 – Libni. Veškeré činnosti přitom koordinovala s vyžitím přední evropské platformy pro digitalizaci ve stavebnictví PlanRadar.