Čína se pokouší o obtížné hledání nové rovnováhy, aby snížila závislost svého hospodářství na kapitálově náročném průmyslu, dluzích a investicích a zvýšila podíl služeb a spotřeby. Ukazatele celkového sentimentu dle průzkumu Fidelity International nasvědčuje celkově se zhoršujícímu podnikatelskému klimatu. Ukazují to i špatné výsledky manažerské důvěry, investičních výdajů a zejména odvětvových výnosů. „Naši analytici přesto ve svém výzkumu zjistili, že manažerské týmy v Číně zjevně nejsou zpomalením růstu nijak zvlášť znepokojeny. Zčásti i proto, že dostupnost financování prostřednictvím bank a domácího trhu firemních dluhopisů je stále dobrá," říká Michael Sayers, ředitel výzkumu pro evropské akcie ve Fidelity International.
Průzkum přinesl několik zajímavých zjištění. Pozitivní dopad zpomalení čínského růstu se očekává v rámci globálního IT sektoru. „V posledních letech proudily do tohoto odvětví horké peníze, které firmy celkově zhodnotily bez ohledu na kvalitu projektu. Na trhu se tudíž udrželi i někteří méně schopní hráči, kteří by za normálnějších okolností dávno zkrachovali," vysvětluje Sayers. „Očekáváme, že nyní dojde k pročištění trhu a v některých případech k bankrotu. Zlepší se tak pozice lídrů ve svých kategoriích a budou moci skupovat podíly ve zbývajících konkurenčních firmách za nižší odhadní ceny než v posledních několika letech," dodává Sayers.
Dalším příkladem může být čínský sektor internetového obchodu (e-commerce). Ten zažívá v Číně boom a očekává se, že do roku 2018 bude větší než americký a evropský dohromady. Víc než kdy dřív jsou platby prováděny přes mobily - mobilní platby v poslední čtvrtině roku 2015 dosáhly 2,8 bilionu USD. Čínský trh e-commerce je obrovský a v některých oblastech je neformální a nedostatečně regulovaný, což změření jeho skutečné hodnoty velmi komplikuje.
Podle analytiků Fidelity International se očekává letos i růst mezd. Hospodářský růst s sebou nese nejen vyšší disponibilní příjmy, ale také více volného času a všeobecně lepší vztah k dovoleným, než měly předchozí, chudší, generace. „Čínští turisté na svých cestách utrácejí více než turisté kterékoli jiné národnosti a v loňském roce jejich útrata jen za prvních šest měsíců vzrostla o 75 %," doplňuje Sayers. Potenciál růstu mají internetové cestovní kanceláře, provozovatelé zábavních parků a levné hotely, dále pak i investoři do hazardních her, ubytování, dopravy a maloobchodu (především bezcelního). „Dobrým příkladem je čínské hotelnictví: 56 % tohoto odvětví, závislé na lidech cestujících pracovně, se nijak zvlášť nedaří, zatímco zbývající 44 %, uspokojující potřeby běžných spotřebitelů, prosperuje," uzavírá Michael Sayers, ředitel výzkumu pro evropské akcie ve Fidelity International.
Zdroj: Fidelity International, výzkum analytiků 2016
O výzkumu analytiků Fidelity International
Každoroční výzkum analytiků společnosti Fidelity International pokrývá všechny regiony a sektory. Jeho cílem je identifikovat změny v rámci korporátní sféry již v rané fázi a určit nové trendy a investiční příležitosti. Výzkum se opírá o zevrubnou obeznámenost analytiků společnosti Fidelity Int. s příslušnými sektory a čerpá z poznatků získaných v četných rozhovorech s odpovědnými pracovníky firem. Analytici absolvují každoročně ve společnostech průměrně 17 tisíc setkání. Názory v rámci výzkumu tak odrážejí pohledy tisíců generálních ředitelů a dalších vedoucích pracovníků ze společností z celého světa. Výzkum vychází z precizního investičního přístupu společnosti Fidelity a ukazuje, jak jsou poznatky jejích analytiků týkající se jednotlivých firem využívány v rámci různých tříd aktiv a regionů, a to na základě metody „zdola nahoru". Výzkumné otázky se mimo jiné zaměřují na témata jako důvěra, plánované kapitálové výdaje, očekávaná návratnost kapitálu, kvalita rozvahy a očekávané dividendy.
Více informací k průzkumu a výsledkům: www.fidelity.cz/analyst-survey
Pro více informací kontaktujte:
Marcela Štefcová
Crest Communications, a.s.
Ostrovní 126/30
110 00 Praha 1
tel: +420 222 927 125
fax: +420 234 648 666
gsm: + 420 731 613 669
www.crestcom.cz
e-mail: marcela.stefcova@crestcom.cz
Informace pro editory:
Fidelity International byla založena v roce 1969 a poskytuje investiční služby a produkty soukromým a institucionálním investorům. Od ostatních globálních investičních společností se liší zejména formou vlastnictví. Jedná o čistě privátní, soukromou společnost vlastněnou přímo členy zakládající rodiny a managementem firmy. Společnost klade veliký důraz na provádění podrobných analýz, na jejichž základě pak identifikují pro klienty nejvýhodnější investiční příležitosti. Její speciální týmy investičních analytiků a odborníků působí ve všech hlavních finančních centrech světa - v Londýně, Frankfurtu, Paříži, Hong Kongu, Tokyu, Singapuru, Soulu, Delhi, Mumbai a v Sydney. V současné době administruje aktiva ve výši 87 mld USD (assets under administration) a globálně pro klienty nainvestovala 290 mld USD ve 25 zemích napříč Evropou, Asií, Tichomořím, středním Východem a jižní Amerikou. V České republice Fidelity působí od roku 2012 a mezi její klienty patří celá řada významných institucionálních i privátních klientů, všechny významné banky, pojišťovny, finanční společnosti a nezávislí finanční poradci, kteří koncovým investorům zprostředkovávají investiční fondy této globální investiční společnosti.
Upozornění na rizika
Fidelity International zveřejňuje výhradně informace o produktech a všeobecné informace a neposkytuje žádné investiční doporučení. Z minulého vývoje hodnoty není možné odvodit prognózy budoucího vývoje. Investování do investičních fondů je spojené nejen s vysokými šancemi na výnos, ale i s vyššími riziky. Proto může například hodnota podílů investičních fondů kolísat a není zaručená. Na vývoj hodnoty mají kromě toho negativní vliv i individuální náklady a poplatky. Investiční rozhodnutí by se mělo v každém případě opírat o informace důležité pro investory, nejnovější zprávy o hospodářských výsledcích a - pokud byla zveřejněná - nejnovější půlroční zprávu. Tyto dokumenty tvoří jediný závazný základ pro nákup. Tyto dokumenty získáte bezplatně v pobočce FIL Investment Services GmbH, Kastanienhöhe 1, D-61476 Kronberg im Taunus, Německo, nebo v UniCredit Bank Austria AG, Vordere Zollamtstrasse 13, A-1030 Vídeň, nebo v UniCredit Bank Slovakia, a. s., Šancova 1/A, 813 33 Bratislava, nebo v Unicredit Bank Czech Republic, a. s., náměstí Republiky 3a, 111 21 Praha 1, nebo na adresách www.fidelity.at, www.fidelity.cz, www.fidelity.sk.
Vydává
FIL (Luxembourg) S.A. Zweigniederlassung Wien, Mariahilfer Straße 36, 1070 Vídeň, IČO: FN 374007
Fidelity, Fidelity International, logo Fidelity International a symbol F jsou registrované ochranné známky společnosti FIL Limited.