„Profesionální realitní makléř vám poskytne individuální pomoc, která odpovídá vašim konkrétním potřebám i situaci a pomůže vám minimalizovat rizika nebo komplikace spojené s prodejem nemovitosti. Jeho služby můžete brát i jako investici, která se vám vyplatí v podobě vyšší prodejní ceny, kterou dokáže vyjednat, a zejména v zajištění celého procesu prodeje,“ říká Michal Naď, realitní specialista ze společnosti FinGO.
Spolupráce s realitním makléřem přináší určité výhody, proto se pojďme podívat na několik konkrétních důvodů, proč prodej své nemovitosti svěřit do rukou zkušeného odborníka.
Znalost trhu a cen nemovitostí
Realitní makléři mají velmi dobré znalosti místního trhu, včetně aktuálních cen nemovitostí v dané lokalitě. Jsou schopni poskytnout informace i o tom, jaké jsou trendy v oblasti prodeje či informace o očekávaných budoucích změnách, což umožní stanovit reálnou tržní cenu nemovitosti tak, aby byla atraktivní pro kupujícího a zároveň maximalizovala výnos pro prodávajícího. Jednou z nejčastějších chyb, kterých se majitelé nemovitostí dopouštějí, pokud si prodej zajišťují sami, je špatné stanovení prodejní ceny, tedy její nadhodnocení. Příliš vysoká cena odrazuje potenciální zájemce a prodlužuje dobu prodeje.
Aktuální orientační cenu třeba vaší nemovitosti je možné si spočítat zdarma a během chvilky na online kalkulačce Ocenění nemovitosti.
Profesionální poradenství
Realitní makléři poskytují odborné poradenství ohledně strategie prodeje, vhodného načasování a případných úprav nemovitosti, které by mohly zvýšit její hodnotu na trhu. Například zcela zásadní je příprava – důkladný úklid, opravy drobných nedostatků a zvážení větších úprav pro zvýšení atraktivity nemovitosti.
Vhodný marketing a prezentace
Profesionální realitní makléři mají na rozdíl od majitelů nemovitostí zkušenosti s tvorbou inzerátů a marketingem. Dokážou přilákat víc potenciálních zájemců a zvýšit pravděpodobnost prodeje. Základem úspěšné akce jsou kvalitní fotografie a videa, jejichž výrobu zajistí, čímž výrazně zvýší atraktivitu nabídky a přilákají více zájemců. Také virtuální prohlídky, které realitní makléři dokážou připravit, mohou zvýšit zájem kupujících.
Širší dosah nabídky
Spolupráce s realitním makléřem poskytuje přístup k mnoha specializovaným realitním serverům a marketingovým kanálům, což zvýší viditelnost nabídky a zajistí efektivní inzerci k oslovení relevantní cílové skupiny. Stejně jako jiní prodejci, i realitní makléři čím dál častěji využívají sílu sociálních médií k propagaci prodávaných nemovitostí a mají mnohem širší zásah v cílové skupině potenciálních zájemců. Realitní společnosti a její lidé mají navíc k dispozici databázi kontaktů potenciálních zájemců a pravidelně je informují o nových nabídkách a aktualitách. Je ověřené, že personalizované emailové kampaně podporují rychlejší prodej.
Právní příprava
Prodej nemovitosti může být právně složitým procesem. Sestavení kupní smlouvy a dalších právních dokumentů vyžaduje odborné znalosti a zkušenosti s právními aspekty transakci, které realitní makléři mají. Tím ochrání obě strany před právními riziky a zajistí, že všechny podmínky obchodu jsou nastavené správně a legálně. Tím se minimalizuje riziko chyb a nejasností. Realitní trh je totiž dynamický a situace se může měnit, legislativu nevyjímaje. Před prodejem také zkontrolují, aby byla veškerá potřebná dokumentace v pořádku a připravena k podpisu. Je třeba si uvědomit, že právní nedostatky mohou proces prodeje zpomalit nebo dokonce způsobit jeho selhání.
Zkušenosti s vyjednáváním
Realitní makléři mají také jednu neocenitelnou zkušenost, a to je vyjednávání o ceně a dalších podmínkách prodeje. Pomohou prodávajícímu zajistit co nejlepší podmínky prodeje. Ve vyjednávání bývají otevření a flexibilní, pokoušejí se najít společné řešení, které je uspokojivé pro obě strany, což se ve výsledku velmi vyplácí.
Úspora času
Prodej nemovitosti je mnohdy stresující a vždy náročný proces, který vyžaduje mnoho času a úsilí. Spolupráce s realitním makléřem umožní delegovat některé úkoly spojené s prodejem, zejména administrativní a organizační, takže získáte čas pro jiné, důležité záležitosti. A není třeba se obávat, že by vám něco uteklo, realitní makléři jsou zvyklí průběžné poskytovat informace o prodeji, zájemcích a potenciálních komplikacích. Dodají potřebné informace a pomohou zmírnit stres i nejistotu během celého procesu.
Prodej nemovitosti s právní vadou
Prodej nemovitosti s hypotékou, věcným břemenem nebo exekucí je samostatnou disciplínou. Při prodeji se totiž můžou objevit komplikace, které je potřeba správně vyřešit za dodržení veškerých zákonů a pravidel, takže v těchto složitých případech je pomoc profesionála většinou nepostradatelná.
„Prodej jakékoliv nemovitosti je závažný krok, který vyžaduje pečlivé plánování a správnou strategii. Naštěstí na to jejich majitelé nemusejí být sami – s radostí jim pomůže některý z našich zkušených a kvalifikovaných makléřů. Speciálně pro ně jsme připravili nové, jednoduché a zcela ojedinělé cloudové řešení ReCloud – realitní platformu, na které vyřeší všechno, od inzerce a exportu nabídek přes právní podporu až po elektronický podpis dokumentů. ReCloud jim uvolní ruce, aby se mohli zaměřit na to, co je důležité, na kontakt s klienty,“ dodává Michal Naď ze společnosti FinGO.
Cloudové řešení pro každého makléře
Svět realit se rychle vyvíjí a je potřeba s ním držet krok. Vzdělávání, marketing, prodejní i právní podpora – to všechno jsou oblasti, kterým se dobrý realitní makléř musí věnovat. „Abychom jim tyto povinnosti ulehčili, dáváme makléřům k dispozici jak potřebné technologie, tak zajistíme od vzdělávání spolupracujících odborníků až po IT podporu. V ReCloudu mají realitní makléři k dispozici realitní software a nástroj eProhlídka, marketingovou a administrativní podporu, inzerci na TOP 4 realitních portálech, online školení a přístup do akademie FinGO, právní servis online a po celé ČR, online ocenění nemovitostí, digitální podepisování dokumentů, prostě vše, aby klientům mohli poskytovat opravdu fundované prémiové služby,“ uzavírá Michal Naď ze společnosti FinGO.
O společnosti FinGO:
Digitální finančně-poradenská společnost FinGO.cz začala v České republice působit v roce 2021 s cílem přinést makléřům i klientům pohodlí, férovost a díky digitálním technologiím také příležitost, jak oslovit nové klienty. V současnosti má společnost přes 580 vázaných zástupců, kteří působí po celé České republice. V roce 2022 patřila k nejrychleji rostoucím makléřským společnostem, přičemž v oblasti úvěrů rostla nejrychleji ze všech. Významný podíl produkce FinGO.cz pochází z online příležitostí, které společnost sama vytváří pro své vázané zástupce.
Společnost FinGO je součástí lokální investiční skupiny InTeFi Capital podnikatele a investora Lukáše Nováka. Skupina vlastní a řídí české a slovenské společnosti z oblastí informačních technologií, financí, a real estate developmentu. Podíl vlastní například v technologické skupině BiQ Group, která vytváří komplexní a udržitelné IT projekty s budoucností. Společnost FinGO.sk byla založena před pěti lety a stala se jednou z nejrychleji rostoucích společností ve svém oboru na Slovensku. Více než 1100 odborníků působí ve všech 79 okresech Slovenska a stará se o téměř 110 000 spokojených klientů.