„Celý projekt jsme zvládli ve stanoveném termínu a ve vynikající kvalitě. Všechny součásti jeřábu, od návrhu až po výrobu, jsme dokončili ve Sviadnově, pouze několik komponentů jeřábu bylo dodáno odjinud. Poté byl jeřáb převezen, smontován a uveden do provozu v Dánsku,“ vyjádřil své nadšení z tohoto pro společnost významného milníku Karel Pavlíček, Managing Director ze závodu Huisman Czech Republic.

„Značnou část práce jsme vykonali pomocí automatizace. V závodě společnosti Huisman Czech Republic jsme využívali svařovací roboty, které efektivně svařovaly díly přesahující 15 metrů,“ vysvětlil Tomáš Zamarski, Lead Project Manager, a dodal: „Svařovací roboty provedly pozoruhodných 60 % svařovacích úkonů, což je poměr, který výrazně převyšuje to, co je běžné v tradiční výrobě.“

Jeřáb se skládá z více než 150 hlavních svařenců a různých menších součástí. Během výrobního procesu bylo třeba sestavit řadu částí. Ve sviadnovském závodě jsme úspěšně implementovali a důkladně otestovali komplexní řídicí systém jeřábu. Testování probíhalo na specializované dráze, která přesně kopírovala reálné pohyby jeřábu, uvedl Karel Pavlíček.

Velké rozměry jeřábu si vyžádaly přepravu jednotlivých součástí z České republiky do Dánska, kde byl následně kompletní jeřáb smontován. Pro účely přepravy bylo využito celkem 150 nákladních vozidel, přičemž 92 z nich bylo speciálně navrženo pro přepravu nadrozměrných nákladů. Přepravovaný objekt měl maximální délku 20 metrů a šířku 4,5 metru.

Odborníci ze společnosti Huisman Czech Republic byli přítomni na místě a aktivně se na instalaci a uvedení do provozu podíleli.