Jeřáb OMC, s nosností 4 000 tun a zdvihem 125 metrů nad palubou, vyniká svou schopností efektivně manipulovat s velkými konstrukcemi. „Klíčové části tohoto vyspělého jeřábu jsme vyrobili u nás v Česku a celkově jsme na tomto projektu odpracovali přibližně 35 000 hodin," upřesňuje Karel Pavlíček, Managing Director ze závodu Huisman Czech Republic, a dodává: „Ve Sviadnově jsme vyráběli například části ramene jeřábu, navijáky a bubny pro navíjení lan nebo důležitý systém pro zajištění jeřábu v případě přetržení lana, který zabraňuje nekontrolovatelnému pádu jeřábu do moře."

Sestavování jeřábu probíhalo přímo na Tchaj-wanu. O detailní dohled nad svařováním a dodržováním technologických postupů se postaral Jan Toman, koordinátor výroby z Huisman Czech Republic, který na Tchaj-wanu strávil tři měsíce: „Měl jsem na starosti zejména monitoring a supervizi nad dodržováním správných technologických procedur svařování. To spočívalo v každodenní kontrole připravenosti svarů, technologické disciplíny nebo kvality provedení."

Loď Green Jade bude přepravovat a instalovat novou generaci základů pro větrné turbíny. Díky unikátnímu designu jeřábu Huisman může loď přepravit a nainstalovat nejtěžší komponenty v jedné zásilce, což vede ke snížení nákladů na další pomocnou přepravu a instalaci. Nedávno společnost CSBC-DEME Wind Engineering úspěšně nainstalovala první základy mořské větrné farmy Zhong Neng o chystaném výkonu 298 MW.