Klienti Komerční banky mohou svoji totožnost směrem ke státním a veřejným digitálním službám ověřit pomocí Bankovní identity KB. „Je to velký krok na cestě k digitalizovanému Česku. Bankovní identita přináší zjednodušení a zrychlení komunikace se státem. Stačí mít zřízené internetové bankovnictví MojeBanka a mít aktivní jednu z bezpečnostních metod pro ověřování totožnosti, nejlépe KB Klíč," uvádí Jakub Vlček, manažer pro Bankovní identitu v Komerční bance.

Jednou z prvních reálných příležitostí pro využití služby Bankovní identity KB je podání daňového přiznání na stránkách online finančního úřadu mojedane.cz. „Elektronicky je možné podat daňové přiznání přes datovou schránku už řadu let. Datovou schránku ale bylo doposud možné zřídit většinou jen osobně a to Čechy od tohoto způsobu podání spíše odrazovalo. Díky Bankovní identitě KB ale nyní mohou komunikovat se státní správou z domova bez nutnosti se kdekoli dále registrovat. Jejich identifikaci směrem k digitálním službám státu zajistí banka," říká Jakub Vlček.

Bankovní identitu Komerční banky lze využít také při Sčítání lidu, které on-line proběhne od 27. března do 9. dubna 2021. „Výhodou Bankovní identity KB je nejen zjednodušená identifikace, ale i to, že se do formuláře předem vyplní vaše osobní údaje, že formulář nemusíte vyplnit najednou, ale i po částech - práci si uložíte a vrátíte se k ní později," doplňuje Jakub Vlček.

Přes Bankovní identitu mohou klienti Komerční banky využívat nejen online finanční úřad na mojedane.cz, ale i eportál ČSSZ a Portál občana se všemi jeho službami. Mezi nejčastější žádosti v Portálu občana patří například bodové hodnocení řidiče, rejstřík trestů, živnostenský rejstřík či žádost o využití údajů z Registru obyvatel.

Pavel Zúbek
Komunikace KB
mob.: +420 725 420 107
pavel_zubek@kb.cz