„Zákazníci dnes hledají hlavně rozumný kompromis. Energetický štítek vnímají spíš jako doplňkovou informaci – klíčová je pro ně pořizovací cena, spolehlivost a značka,“ říká Karel Moravec, ředitel prodejní sítě PLANEO.
Úsporné modely se staly samozřejmostí
U většiny kategorií spotřebičů už dnes úspornost není rozlišovacím faktorem. Například pračky, sporáky i vestavné trouby se téměř výhradně vyrábějí ve třídě A, takže zákazníci mezi modely vybírají hlavně podle ceny nebo funkcí.
„V pračkách či troubách už úsporné modely tvoří prakticky celý trh. U lednic a mrazáků, které lidé během energetické krize hromadně obměňovali, se nyní pozornost vrátila zpět k ceně. U myček zase rozhoduje především značka, hlučnost a kapacita,“ doplňuje Moravec.
Energetická krize změnila trh trvale
Podle PLANEO právě energetická krize výrazně přispěla k posunu celého trhu – výrobci i zákazníci začali více sledovat spotřebu, což pomohlo nastavit nový standard. „Dnes už úspornost bereme jako samozřejmost. Krize v tomto směru paradoxně pomohla – spotřebiče s nízkou spotřebou se staly normou,“ říká Moravec.
PLANEO reaguje na současné nákupní chování rozšířením nabídky dostupných modelů i značek a pravidelnými akcemi. Zákazníci mohou vybírat jak online, tak osobně ve více než 110 kamenných prodejnách po celé České republice, kde jim odborní poradci pomohou vybrat ideální spotřebič podle potřeb domácnosti i rozpočtu.
„Naši specialisté jsou připraveni zákazníkům poradit s výběrem i úsporou provozu. PLANEO je díky široké síti prodejen i e-shopu snadno dostupné prakticky každému,“ uzavírá Moravec.