Pokud se snažíte ušetřit, zamyslete se nad tím, zda vaše dítě opravdu potřebuje každý rok nové vybavení. Například školní aktovky a pouzdra často vydrží déle než jednu sezónu, a pokud jsou stále v dobrém stavu, není důvod je měnit. Teenagerům sice záleží na tom, aby měli nejmodernější vybavení, ale mladším školákům často více záleží na jejich postavení ve třídě než na značce jejich penálu. Proto se zaměřte na praktické a odolné vybavení, které vydrží déle než jednu školní sezónu.

Bez čeho se tedy vaše děti ve škole skutečně neobejdou? Na základním seznamu nesmí chybět sešity, učebnice, psací potřeby, pastelky, pravítka a guma. Pro hodiny tělocviku je důležité mít správné sportovní oblečení do tělocvičny i na venkovní hřiště a obuv, aby se děti mohly pohodlně a bezpečně hýbat. Některé školy mohou mít navíc speciální požadavky na výtvarné potřeby nebo pomůcky pro přírodopisné hodiny. Skvělým tipem je však počkat na úvodní dny školního roku. Právě tehdy školy často informují rodiče o tom, co je již zajištěno z jejich strany a co budou muset rodiče pořídit sami. Mnoho škol umí efektivně a hromadně nakoupit nejen učebnice a sešity, ale třeba i psací potřeby, což může rodičům ušetřit čas a peníze.

A jak chytrou cestou nakupovat? Srovnejte ceny v různých obchodech nebo využijte online nákupů, které mohou nabízet výhodnější ceny a slevy. Nakupování ve větším množství u vybraných položek také může pomoci snížit celkové náklady. Nezapomeňte se také poradit s ostatními rodiči – například formou společného nákupu lze dosáhnout lepších cen.

Finanční náklady spojené se začátkem školního roku se podle aktuálního průzkumu pohybují mezi 2 000 a 6 000 Kč pro většinu českých rodin. „Klíčem ke zvládnutí všech těchto výdajů je pečlivé plánování a zodpovědný přístup k financím. Nejenže tím předejdete stresu, ale navíc dáte svým dětem do života důležitou lekci o tom, jak správně hospodařit s penězi. Buďte příkladem a ukažte dětem, že chytrost a předvídavost má větší cenu než nejnovější model mobilu nebo drahá školní taška. Vám i dětem se to v budoucnosti mnohonásobně vrátí,“ uvádí Miroslav Zborovský, ombudsman klientů Home Creditu a dodává: „Zajímavé je, že lidé z větších měst předpokládají menší náklady než obyvatelé Prahy či středně velkých měst. Možná mají větší přehled nebo se prostě více zaměřují na chytré nákupy.“


*Sběr dat byl realizován ve dnech 27. 6. – 1. 7. 2025 prostřednictvím aplikace Instant Research agentury Ipsos na reprezentativním vzorku 1019 respondentů ve věku 18-65 let, česká online populace. Na otázky odpovídali lidé, jejichž děti půjdou ve školním roce 2025/2026 do školy.

 

Kateřina Dobešová

Tisková mluvčí Home Credit ČR a SR

Tel.: + 420 736 473 813

E-mail: katerina.dobesova@homecredit.cz


Poznámka pro editory:

Společnost Home Credit a.s. byla založena v roce 1997 a dnes je dceřinou společností Air Bank a.s. Home Credit pomáhá lidem nejen při nákupech na splátky přímo v obchodech a na internetu, ale nabízí také hotovostní úvěry a úvěry na auta, konsolidaci stávajících půjček nebo kreditní karty. V Česku poskytl Home Credit a.s. v roce 2024 úvěry v celkové výši 18,2 miliardy Kč. Více na www.homecredit.cz

Skupina PPF působí ve 25 zemích Evropy, Asie a Severní Ameriky. Investuje do řady oborů, jako jsou finanční služby, telekomunikace, média, e-commerce, nemovitosti, biotechnologie či dopravní strojírenství. Skupina vlastní aktiva ve výši více než 44 miliardy eur a zaměstnává celosvětově 47 tisíc lidí (k 30. 6. 2024).