„eRide 2.0, se kterým bychom chtěli částečně vyčistit trh a zajistit kurýrům spravedlivé odměny, je vlastně takové tržiště, kde si restaurace samy definují výši odměny, kterou za rozvoz poskytnou. Osloví skrze ni řidiče, jejichž služby chtějí využívat, a řidiči si vyberou restaurace, pro které chtějí rozvážet. Tento systém umožňuje oběma stranám dohodnout se na podmínkách, které jsou pro ně vzájemně výhodné, a to bez nutnosti zprostředkovatelského subjektu, který si účtuje provize z každé objednávky. Restaurace i řidiči si mohou aplikaci vyzkoušet na 30 dní zcela zdarma. Když budou spokojeni, budou poté platit měsíčně pevný paušál v řádu stovek korun, podobně jako za streamovací služby,“ uvádí Adam Růžička, CEO společnosti Objednáme.

Paušálu za použití aplikace je navíc možné se zcela vyhnout: „Řidiči neradi čekají na objednávky, proto má každý z nich možnost oslovit restaurace, pro které by chtěl rozvážet, a eRide jim doporučit. V momentě, kdy restaurace začne eRide využívat, řidič získá aplikaci na dva měsíce zdarma. Stejně tak může přizvat jiného řidiče a dostat aplikaci zdarma na měsíc,“ pokračuje Adam Růžička.

Klíčové funkce aplikace eRide

Aplikace eRide nabízí tři základní uživatelská rozhraní, která jsou navržena s ohledem na různé potřeby uživatelů. Prvním z nich je rozhraní pro restaurace. Tento systém poskytuje restauracím plnou kontrolu nad tím, jakým způsobem budou jejich objednávky doručovány. Restaurace mohou prostřednictvím aplikace eRide nastavovat svou rozvozovou zónu podle svých potřeb a definovat oblasti, do kterých chtějí doručovat. Mohou si také zvolit řidiče, se kterými chtějí spolupracovat. „Z praxe vím, jak je obtížné při provozu připravovat jídlo a do toho ještě administrovat jeho distribuci zákazníkům. Proto je rozhraní eRide pro restaurace napojeno na pokladní systém eBase, aby obsluha měla poptání rozvozu doslova na jedno kliknutí,“ popisuje Adam Růžička.

Druhé uživatelské rozhraní je určeno řidičům, kteří jsou zaměstnanci konkrétních restaurací. Tito řidiči využívají vybavení, které jim poskytuje restaurace, jako jsou auta a telefony, a rozvážejí výhradně pro tuto restauraci. Jejich profil v aplikaci je neveřejný a nemají možnost rozvážet pro jiné podniky. Pokud majitel restaurace bude chtít snížit náklady nebo vykrýt slabší období, může služby řidiče nabídnout prostřednictvím aplikace jiným restauracím, které taktéž využívají pokladní systém eBase.

Třetí, nově přidané rozhraní je určeno pro externí řidiče. Tito řidiči mají možnost pracovat pro více restaurací současně a sami si nastavují svou rozvozovou zónu. Pracují flexibilně dle vlastního rozhodnutí: „Někteří řidiči například přijímají objednávky i za nižší částky a zisky naženou na jejich vysokém počtu. A naopak jsou lidé, kteří preferují jen ty nejlépe placené,“ vysvětluje Růžička.

Řidiči si také sami mohou vybrat, pro které restaurace chtějí rozvážet. Aplikace eRide jim umožňuje získat 100% provize z každé objednávky, což je značný rozdíl oproti tradičním rozvozovým službám, které si z jejich tržeb berou procenta. „Řekněme, že z objednávky za 1000 korun si rozvážková služba naúčtuje 30 procent, tedy zhruba 300 korun, avšak řidič z toho dostane pouhých 70 až 100 korun,” popisuje Adam Růžička.

Díky systému nemusí řidiči ani vyhodnocovat priority rozvozu a myslet na to, jaké pořadí doručení objednávek je nejefektivnější – o vše se postará umělá inteligence. Řidič má rovněž přehled o tom, které objednávce se krátí čas na doručení nebo také zda již jídlo restaurace uvařila či nikoliv. Aplikace řidiči optimalizuje trasu tak, aby veškeré objednávky byly doručeny na čas a také nejrychlejší a nejekologičtější cestou. „Myslíme také na to, aby řidič měl co nejnižší uhlíkovou stopu. Pokud mají nějaké objednávky společnou trasu, umožňujeme řidiči, aby je rozvezl společně,” dodává Adam Růžička.

Platby a doručování

Proces platby funguje tak, že řidič po převzetí objednávky v restauraci zaplatí za jídlo přímo restauraci. Tím získá zodpovědnost za doručení objednávky zákazníkovi. Po úspěšném doručení zákazník uhradí celkovou částku přímo řidiči a ten si poté své provize může nechat kdykoliv vyplatit. Tento postup zajišťuje, že restaurace mají okamžitý příjem za prodané jídlo, což u velkých rozvážkových společností rozhodně neplatí: „Restaurace nyní v některých případech čekají na peníze z rozvozů až 30 dnů, což je pro ně zásadní problém,“ upozorňuje Růžička. Výhodou tohoto systému je také to, že díky okamžité platbě nemusí řidiči ani restaurace mezi sebou na konci dne vyúčtovávat, což celý proces výrazně zjednodušuje a usnadňuje.

Kromě toho aplikace umožňuje řidičům snadno řešit problémy, které mohou nastat během doručování. Pokud například zákazník není k dispozici na uvedené adrese, řidič může do aplikace kliknout, že objednávku nelze doručit, a automaticky informovat restauraci. „Tento systém minimalizuje stres a nejistotu řidičů, kteří tak mají jistotu, že jejich odměna nebude ohrožena, pokud zákazník objednávku nepřevezme,“ vysvětluje Adam Růžička a dodává, že pokud řidič doveze nedoručené objednávky do restaurace zpět v neporušeném balení, restaurace je povinna mu peníze vrátit. Nárok na odměnu tím neztrácí.


O společnosti Objednáme:

Objednávkový systém Objednáme sdružuje restaurace, které společně vyvíjejí vlastní komplexní řešení pro gastronomii. Za roky fungování tak vznikl komplexní ekosystém, který se neustále posouvá vpřed a obslouží každou činnost restaurace. Systém hravě zvládá poskytnout e-shop na míru, vlastní aplikaci na iOS a Android, displeje v kuchyni, pokladní systém eBase a další systémy pro personál a řidiče. Restaurace vždy platí jen předem domluvenou částku za služby, které využívá, a nikdy žádná procenta z objednávek.

Adam Růžička

CEO společnosti Objednáme, kterou se svým společníkem Janem Papikem založil před 7 lety. Za tu dobu vyvinuli systém pro více než 500 restaurací, které jsou součástí projektu dodnes.

 

Kontakt pro média:

Crest Communications

Jakub Knapp

737 046 947

jakub.knapp@crestcom.cz