Hans Schwarzkopf se narodil v roce 1874 v Kdaňsku, na území dnešního Polska. Vystudoval lékárnictví a otevřel si malý obchůdek v německém Berlíně. Úplně první šampon, který vyrobil, byl první suchý šampon na světě a to roku 1903. Následoval první lak na vlasy, globálně proslulé barvy na vlasy a nová definice krásy. Započal tedy příběh značky Schwarzkopf.
Dnes Schwarzkopf i Schwarzkopf Professional patří společnosti Henkel - a jsou jednou z mezinárodně nejúspěšnějších značek. Připomeňme si společně zásadní milníky historie značky Schwarzkopf:
1898
Hans Schwarzkopf, chemik a lékárník, otevírá obchod „Barvy, drogerie a parfémy" v Passauer Straße v Berlíně-Charlottenburg. Předvídal již tou dobou, že jeho obchod vytvoří základní kámen pro jednu z nejvýznamnějších společností zabývajících se péčí o vlasy na světě.
1903
První inovace na sebe nenechává dlouho čekat: Hans Schwarzkopf uvádí na trh pudrový šampon. Stojí 20 německých „Pfennige" (haléřů) za sáček, je rozpustný ve vodě a okamžitě se stává oblíbenějším než tehdy dostupná tuhá vlasová mýdla. „Šampon s logem černé hlavy" se okamžitě stává hitem.
1927
Další převrat pro společnost Schwarzkopf přichází s uvedením prvního tekutého šamponu na evropský trh.
1933
Následuje první nezásaditý šampon bez mýdla na světě: „Onalkal" je považován za matku všech moderních šamponů. Krom vlasové péče se také rozšiřuje řada ondulovacích produktů.
1947
Pod názvem „Onaltherma" uvádí Schwarzkopf první produkt pro ondulaci za studena na německý trh. Produkt vyčarovává vlny bez nutnosti použití téměř 100 stupňového tepla. Současně „Poly Color" uvádí barvy i pro koncové spotřebitele.
1949
Schwarzkopf uvádí na německý trh „Schauma Creme-Schaumpon" v tubě. A s velkým úspěchem: „Schauma" se stává ztělesněním šamponu v Západním Německu.
1955
Ženy se již nikdy více nemusí obávat větru, či počasí, protože „Taft" přichází s první „tekutou vlasovou síťkou". V zemi, která slaví poválečný „Wirtschaftswunder" (ekonomický zázrak) vzniká dokonce nové sloveso: „taftovat" - znamená „nasprejovat vlasy lakem".
1968
Schwarzkopf uvádí „Palette Color Shampoo". Barvy na vlasy z řad Palette jsou stále k dostání a nadále přináší zákazníkům opravdový zážitek z barvy.
1974
Je zavedena „Metodičnost Schwarzkopf" - nový systematický koncept týkající se ondulace.
1987
Přívětivý k životnímu prostředí: Schwarzkopf je první mezinárodní kosmetický producent, který reaguje na společensky relevantní témata, jako ochrana životního prostředí. „Drei Wetter Taft" lak na vlasy je plněn bez freonovými hnacími plyny.
1995
Společnost Henkel, sídlící v Düsseldorfu, přebírá značku Schwarzkopf a stává se tak jedním z vedoucích poskytovatelů produktů vlasové péče v Evropě.
1998
Schwarzkopf oslavil 100. výročí uvedením dalšího inovativního produktu: „Re-Nature" je první samo pigmentovací barvou pro šedé vlasy. Jeho receptura, pokud je vystavena vzdušnému kyslíku, navrací vlasům jejich přirozenou barvu.
2004
got2b - mladá značka, která se zakládá na stylingových trendech z ulic - je uvedena do evropských obchodních řetězců.
2007
Armin Morbach vytváří nové Schwarzkopf Looks. Profesionálové z řad kadeřníků překládají horké trendy do nositelných účesů, které jsou jak okouzlující, tak moderní. Looks jsou foceny mezinárodními velikány, jako například Patrikem Demarchelierem.
2016
Vyzdvihujeme ženy: Schwarzkopf uvádí charitativní iniciativu „Million Chances". Společně s lokálními a mezinárodními neziskovými organizacemi, Schwarzkopf představuje projekty, které podporují dívky i ženy po celém světě v budování úspěšného života.
2017
Schwarzkopf odhaluje nejnovější výstřelek v pečujících barvách přímo ze salonů až k vám domů: ColorExpert kombinuje úžasné barevné odstíny s intenzivní péčí. OMEGAPLEX® technologie chrání ve třech krocích mikro vazby uvnitř vlasového vlákna, dokonce i během barvení. Výsledkem jsou zářivé barvy a perfektně vyživené vlasy.
2018
Schwarzkopf je příkladným inovátorem: U příležitosti 120. narozenin značka oslavuje individuální krásu kampaní #createyourstyle - jde o odklon od fyzických ideálů krásy. Hlavní jsou diverzita, přirozenost a sebedůvěra. Na čem opravdu záleží, je to, že by styling měl být zábavou. Schwarzkopf k tomu chce nadále přispívat.