Aktuální průzkum společnosti Home Credit odhalil, že 41 % českých rodin s dětmi plánuje pro své potomky letní tábor nebo soustředění, zatímco 42 % s tímto typem prázdninové aktivity nepočítá a 16 % se dosud nerozhodlo. Zajímavým zjištěním je, že k táboru inklinují především rodiče ve věku 45-53 let (51 %) a 36-44 let (47 %), dále domácnosti s čistým měsíčním příjmem nad 50 tisíc korun (52 %), čtyřčlenné rodiny (49 %), obyvatelé Prahy (47 %) a osoby s maturitou či vyšším vzděláním (46 %). Naopak tábory častěji odmítají mladší rodiče ve věku 27-35 let (55 %), trojčlenné domácnosti (54 %) a ženy (50 %), přičemž data naznačují, že jde častěji o rozvedené matky. Výsledky průzkumu tak naznačují, že letní tábory zůstávají dostupnější pro rodiny s lepším ekonomickým zázemím.

Z hlediska financí je patrné, že rodiče jsou ochotni do kvalitního programu pro děti investovat. „Až 43 % dotázaných rodin očekává, že za letní tábory pro své děti letos utratí mezi 5 a 10 tisíci korunami. S menší částkou počítá 23 % rodin, zatímco 31 % domácností je připraveno investovat více než 10 tisíc korun," komentuje data Jaroslav Ondrušek, analytik společnosti Home Credit

Home Credit, poskytovatel nebankovních úvěrů, se dlouhodobě zabývá i osvětou v oblasti finanční gramotnosti a podporou rodin s dětmi. Kromě finančních služeb nabízí svým zaměstnancům i řadu benefitů včetně programů pro jejich děti během letních prázdnin. Pro děti svých zaměstnanců zajistil osm týdenních turnusů příměstských táborů se zaměřením na sport, brněnské zajímavosti anebo na aktivní trávení volného času na Brněnské přehradě.  

„Jako rodič dvou dětí velmi oceňuji, že Home Credit připravil příměstské tábory se srazem dětí a jejich vyzvedáváním přímo v budově naší firmy. Ráno se mnou jdou dcery do práce, předám je vedoucím tábora a mohu se naplno věnovat svým povinnostem. Odpoledne odcházíme zase společně. Je to pro nás velmi praktické řešení, o děti je dobře postaráno a mají nabitý program plný aktivit, her, poznávání a sportu. Máme pro ně ještě jeden příměstský tábor, ale je až na opačné straně města. Tam je bude každý den vozit a vyzvedávat tatínek, bude to časově a organizačně určitě náročnější,“ říká Kristína Poláčková, zaměstnankyně Home Creditu.

„Letní tábory mají nejen zábavní, ale i vzdělávací rozměr. Děti zde získávají nejen nové dovednosti, ale také se učí samostatnosti a zodpovědnosti. Zatímco rodiče pracují, děti vidí hodnotu výdělku, což přispívá k jejich finanční gramotnosti. Současně místo trávení času na sociálních sítích a s mobilem v ruce mají děti na táborech možnost zažít reálná dobrodružství a navázat skutečná přátelství," uzavírá Miroslav Zborovský, ombudsman klientů Home Creditu.

Sběr dat byl realizován v květnu 2025 prostřednictvím aplikace Instant Research agentury Ipsos na reprezentativním vzorku 1000 respondentů ve věku 18-65 let, česká online populace.

Kateřina Dobešová

Tisková mluvčí Home Credit ČR a SR

Tel.: + 420 736 473 813

E-mail: katerina.dobesova@homecredit.cz

Poznámka pro editory:

Společnost Home Credit a.s. byla založena v roce 1997 a dnes je dceřinou společností Air Bank a.s. Home Credit pomáhá lidem nejen při nákupech na splátky přímo v obchodech a na internetu, ale nabízí také hotovostní úvěry a úvěry na auta, konsolidaci stávajících půjček nebo kreditní karty. V Česku poskytl Home Credit a.s. v roce 2024 úvěry v celkové výši 18,2 miliardy Kč. Více na www.homecredit.cz

Skupina PPF působí ve 25 zemích Evropy, Asie a Severní Ameriky. Investuje do řady oborů, jako jsou finanční služby, telekomunikace, média, e-commerce, nemovitosti, biotechnologie či dopravní strojírenství. Skupina vlastní aktiva ve výši více než 44 miliardy eur a zaměstnává celosvětově 47 tisíc lidí (k 30. 6. 2024).