Mezi důvody pro uplatnění pojištění storna patří akutní onemocnění, úraz nebo smrt pojištěného, zdravotní komplikace pojištěného v důsledku těhotenství (obvykle do 32. týdne), akutní onemocnění, úraz nebo smrt osoby blízké, a živelní události velkého rozsahu v místě bydliště pojištěného nebo v cílové oblasti cesty.

„Pojišťovny se liší nejen výší spoluúčasti, ale také tím, jak rychle po zakoupení zájezdu musíte pojištění storna sjednat. Některé vyžadují uzavření pojistky do několika dnů od nákupu cestovních služeb, jiné poskytují delší lhůtu. Proto je důležité jednat rychle a vybrat pojišťovnu, u které ještě stihnete pojištění uzavřít,“ vysvětluje Tomáš Klápa, pojišťovací specialista ze společnosti FinGO.

„Nejlepší variantou je vždy při zakoupení zájezdu, letenek, či jiné cestovní služby neprodleně uzavřít pojištění třeba tím, že kontaktujete finančního poradce, aby vám pojištění včas sjednal. Obvykle na sjednání storna zájezdu máte jen 48 hodin nebo maximálně pár dnů. Takto včas sjednané pojištění je i cenově nejvýhodnější,“ dodává Klápa.