Letecké muzeum Kbely (www.vhu.cz)

V areálu historického vojenského letiště Praha-Kbely bylo založeno letecké muzeum v roce 1968. V současné době je v jeho sbírkách uloženo přibližně 275 letadel včetně několika světových unikátů a náleží tak k největším leteckým muzeím v Evropě. Českého výrobce letadel Aero zastupují například stroje Aero A-10 (první československý dopravní letoun) nebo světoznámé proudové letouny Aero L-29 Delfín a Aero L-39 Albatros, které pomohly vycvičit tisíce stíhacích pilotů. Jeden z vystavených Albatrosů má speciální kamufláž připomínající 40. výročí prvního vzletu a také jeho konstruktéra Jana Vlčka. Mezi nejznámější létající exponáty kbelského muzea patří dvouplošník Aero C-104S. V jednom z hangárů „Staré Aerovky“ (vznikl již v roce 1920) je k vidění také Aero A-18, jediný stíhací letoun z dílen Aero. Právě z tohoto hangáru poprvé vzlétl v roce 1923.

„Naše letecké kořeny stejně jako propagace českého letectví jsou pevně zasazeny do celé firemní kultury současného Aera. Také proto chystáme s Leteckým muzeem Kbely těsnější spolupráci v rámci vzájemné propagace, rozšiřování sbírek nebo konání různých akcí,“ říká Viktor Sotona, prezident a CEO společnosti Aero.

Letecké muzeum Kunovice (www.muzeum-kunovice.cz)

Letecké muzeum v Kunovicích bylo založeno dobrovolnickou organizací v roce 1970. Pod současným názvem funguje od roku 2015 a dnes nabízí návštěvníkům přes 30 vystavených letadel. Světově unikátním exponátem je Aero L-29 A Delfín Akrobat. Tento jednomístný akrobatický speciál je možné spatřit na vlastní oči pouze v kunovickém muzeu. Ve sbírkách muzea jsou také Aero L-39ZA Albatros (bitevní verze s dvojhlavňovým rychlopalným kanónem a zesíleným křídlem), Aero Ae-45 (slavné československé aerotaxi) a Aero L-29 R “Oko”, což byla speciální cvičně-průzkumná verze Delfína.

Letecké muzeum Koněšín (https://www.letecke-muzeum.cz/)

Na bývalou radarovou základnu Koněšín při vojenském letišti Náměšť nad Oslavou se letecké muzeum (součástí je i restauratérská dílna) přesunulo z Olomouc v roce 2016. Z produkce Aero je tady vystavený Aero L-39 Albatros (standardní cvičná verze a prototyp vlečné verze) nebo prototyp Aero XL-29 Delfín s trupovým číslem 003 z roku 1961, který se poprvé představil veřejnosti na prestižním aerosalonu v Paříži. V depozitáři muzea je uložený katapultážní trenažer NKTL 39-21 s celokovovou konstrukcí a vnitřním vybavením odpovídajícím kabině Albatrosu.

Muzeum letecké a pozemní techniky Vyškov (www.lhs-vyskov.cz)

Muzeum vzniklo ve spolupráci Nadace Letecké historické společnosti a Armády ČR. Otevřelo se veřejnosti v areálu letiště ve Vyškově v roce 1990. V letecké části sbírky je možné vidět na 30 kusů stíhacích, bombardovacích, transportních a průzkumných letadel. Výrobce Aero reprezentují dva letouny Aero L-39V („0720“, „0735“), které sloužily pro vlekání cvičných leteckých cílů. Dohromady mají nálet přes 2 675 hodin a provedly 3 338 přistání.

AirPark Zruč u Plzně (www.airpark.wz.cz)

Soukromá sbírka je otevřená od roku 1992. Dnes čítá na 50 kusů vystavených letadel (dalších 10 kusů je v depozitáři) a další vojenské techniky. Výrobce Aero zastupuje prototyp dopravního letounu Aero Ae 270 Ibis a cvičný proudový letoun Aero L-29 Delfín.